Autorijden lange lijnen

A

Azaruk

Guest
Ik heb een PIC samengesteld op basis van ultrasone parkeerhulp voor de zwaar transport industrie.

Mijn probleem ligt in de afstand tussen de zender / ontvanger-module (40kHz tranducers en aandrijving / versterker modules) aan de PIC-en display-module.De levels zijn ongeveer 5V, vierkant-wave (nou ja soort!).De afstand tussen de modules is ongeveer 13 meter, waarschijnlijk dichter bij de 15m bij de kabel-routing is in aanmerking genomen.

De elektrische omgeving is relatief "rustig", hoewel de LED achterlichten een behoorlijke hoeveelheid schakelen lawaai kan produceren.De beschikbare DC spanning op het voertuig is 24V.

Als iemand mij kan geven wat advies, raden sommige chips of technieken te onderzoeken of geven hun eigen ervaringen, zou ik zeer dankbaar.

Many thanks

Je zou willen gebruiken seriële communicatie ...www.maximic.com maakt een hoop leuke comm chips proberen de max483, max485, of de max487 ze kunnen sturen gegevens sevral honderd meter met slechts twee draden ....

Hoi

Ik denk dat er een seriële aan optische en optisch naar serieel converters die kunnen worden gebruikt en ze zijn heel eenvoudig.
Dit is als de RS323 UART niet enogh is voor u

Salam
Hossam Alzomor
www.edaboard.com

Bedankt voor de info.Ik keek naar de oude 1488/89 chips, maar echt het idee om dit te doen optisch.Ik zal er naar kijken.

Thanks again

Ik denk dat je RS485 kunt u gebruiken, en het zal steunen 32 chauffeurs en 32 ontvangers (we hebben het over bi-directionele - half duplex - multi-drop communicatie over een of twee twisted pair kabel!).Een RS-485 netwerk kunnen worden aangesloten in een 2 of 4-draads modus.Maximale kabellengte kan worden zo veel als 4000 meter als gevolg van de differentiële spanning gebruikt transmissiesysteem.De typische gebruiken voor RS485 is een enkele pc is aangesloten op meerdere adresseerbare apparaten die dezelfde kabel.U kunt denken aan RS485 als een "partij-lined" communicatie systeem (de adressering wordt behandeld door de externe computer eenheid).De RS232 kan worden geconverteerd naar RS485 met een eenvoudige interface converter - het kan hebben optische isolatie en piekstroombeveiliging.Elektronische datacommunicatie tussen de elementen zullen over het algemeen vallen in twee grote categorieën: single-ended en differentieel.De specificatie zorgt voor overdracht van gegevens van de ene zender naar een ontvanger op een relatief trage datasnelheden (tot 20K bits / seconde) en korte afstanden

Ik ging naar de MAXIM site en keek in hun procucts lijn driver.De MAX488 ziet er cool uit, net als sommige van de andere apparaten op te bieden.Ik heb besteld enkele monsters en zal een paar van hen proberen in deze toepassing.

Gewoon voor de follow-up .....
De Max488 heeft uitstekend gewerkt voor deze toepassing.Het heeft de mogelijkheid van het rijden extreem lange lijnen, zodat de 15m in deze aanvraag heeft geen problemen at all.
Zelfs de pin lay-out van de chip is perfect!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back