Automated Satellite Finder

P

piitu

Guest
Hallo iedereen.Ik heb het bouwen van een satelliet "bevinding" inrichting die is te vinden en te onthouden posities van satellieten.
Ik heb tot 2 DC-motoren te gebruiken om de schotel te draaien rond de X-en Z-assen, en als ik
een satelliet (met behulp van een satmeter) Ik heb tot fijn de schotel af te stemmen en vervolgens de positie met behulp van de posities van de motoren op te slaan.
Ik heb een allso een softvare te kunnen mijn antenne repositon in de eerder opgeslagen posities.

Eventuele suggesties, of heeft iemand een soortgelijk project.
Alle hulp is Appriciated Thank's

Als het een vaste installatie, satelliet-ontvangers hebben meestal een motor rijden en de positie van de uitgang van het geheugen, net als sommige PVR programma's die kunnen gebruiken pc zat kaarten.Als het voor draagbaar gebruik, dan is het een stuk moeilijker.Dit is natuurlijk commercieel gedaan voor caravans, boten etc. Niet zeker over de methode die ze gebruiken wel.

Hallo, dank voor het antwoord.
Het systeem is een vast een, maar het project is voor mijn laatste examen, dus ik kan niet echt gebruik maken van bestaande systemen.Mijn grootste zorg is hoe het systeem verbinding met een pc, en hoe de controle van de motor via een PC.
Ik gebruik een SATFINDER het lokaliseren van de standpunten zat dus dat is geen probleem, en writeing de softvare is ook goed, maar ik heb nog niet bedacht op de link TUSSEN de twee.

Gebruikt u commerciële apparatuur, zoals een standaard schotel drive montage, of is het vanaf nul.Als het van nul, kan je beter doen met stappenmotoren.Als u een oudere pc, waarschijnlijk kan het gemakkelijker zijn om een 2-kanaals parallelle poort stappenmotor driver te gebruiken.U kunt kopen of doen dit.Suggestie google voor circuits.Zoals ik al zei, ik ben niet zeker hoe de DC-motor Ones werk, eventueel optische encoders.Bedoel je je dat de schotel te vinden evenals onthouden positie.Of gewoon onthouden als je ze gevonden.

Ik gebruik commerciële Equipements, maar de schotel assemblage, ik moet mezelf
Ik gebruik lineaire actuatoren met lees sensoren (Strong SRT-A12, om meer speciffic) de pc is geen probleem.
De sistem moet finde en de posities van satellieten opslaan, met behulp van digitale signaal meten, en hier is y volgende probleem:) Hoe & wat digitale signalen te meten, want ik heb kunnen vinden, niet alleen die zat is wat zich op een parabool maar wat zijn die outof gebruiken of afwijken van de aangewezen weg.Als je kon me helpen met dit zou het rooster.
Thank's een Lott.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back