Audio Feature Extractie in VHDL

T

tarang

Guest
Hallo luitjes,

Ik ben een beginner tot VHDL.Ik heb basiskennis van VHDL programmering.Ik heb voor het gebruik van VHDL voor mijn laatste project waar ik nu moeten uitvoeren met behulp van spraakherkenning FPGA.

Startbod eerste kan iemand gids over hoe kan ik het uittreksel verschillende kenmerken van een spraak-signaal met behulp van VHDL.Iedere suggestie over boek of een tutorials zal grote volledige ...

thanx ....

Ik kan u niet helpen met uw project, maar ik veronderstel dat aan het begin moet je meer aandacht te besteden aan spraakherkenning algoritmen dan aan VHDL / FPGA.Zolang algoritme is gekozen en gesimuleerd, de uitvoering zal niet vaak een probleem.

Wat ik vraag is slechts een kleine duw of zoiets ....

We hebben besloten op het algoritme ... die zal gebruiken Verborgen Markov Model (HMM), maar dit is de vergelijking deel.Ik wil om te leren welke stappen moeten worden gevolgd om de inkomende spraak-signaal via de microfoon vergelijkbare ....

Er zijn weinig monster vooraf opgenomen stem gegevens die reeds beschikbaar zijn in het geheugen ... we zullen functies uittreksel uit dat door het gebruik van software zoals MATLAB zeggen, maar de input stem signaal te gaan door middel van hardware .... en het moet om te worden verwerkt via de hardware ... dus ik wil weten hoe kan ik dat doen?

Ik in principe eens met ring0 verklaring.Het algoritme zaken!Het algemeen, bent u in staat om eventuele digitale signaal processing algoritme, dat is beschikbaar met MatLab in FPGA.

that directly support hardware implementation.

MatLab heeft toolboxes als vast punt DSP
die rechtstreeks ondersteuning hardware implementatie.

dealing with implementation details as numeric presentation and arithmetics.

Er is enige basiskennis literatuur als Uwe Meyer-Baese DSP met FPGA
omgaan met bijzonderheden over de uitvoering als numerieke presentatie en bewerkingen met gehele getallen.

Gezien de verwerking throughput eisen, audio DSP niet noodzakelijkerwijs FPGA, DSP processoren en snel GP-processoren kunnen ook het werk doen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back