ATMEL Microcontroller Met twee UARTS

S

Shani

Guest
Assalamo Allykum!
Vrienden Ik ben bezig met een project waarin ik verplicht twee UATRS in een microcontroller.
Ik zal gebruik maken van een UART voor de computer en de tweede UART voor de slaven.
Als een kennis hebben over dit soort Microcontroller dan stuur me haar nummer.
Een ding anders ,,,,, Microcontroller Dit moet compatibel zijn met 8051 Microcontroller ...
De programmeertaal moeten hetzelfde.
Wacht op antwoord ..
Zeeshan SHAREEF

Atmel heeft geen 8051 met een dubbele UART, Atmels AVR-serie, maar dat is niet wat u zoekt dus de enige oplossing zou zijn om een usart en maak een usart door software.

Lieve,

ATMEL AT89Sxx, AT89Sxxxx, AT89LPxxxx heeft 2 seriële ports.One is compatibel met 8051 UART,

een andere die een SPI-poort.U kunt gebruik maken van SPI.But als je wilt een microcontroller met

2 8051 UART, ik denk dat je moet gebruiken Dallas / Maxim DS89C4xx series.They zijn 8051

verenigbaar met de interne-Cycle kern en 2 8051 compatibel uarts.All gebruikelijke compilers

& Programmering software zoals Keil, IAR, ...& SDCC (opensource) support them.

Succes!

Hoi,

Is het mogelijk gebruik te maken van een UART alleen met de bus netwerk topologie?
Betekenis voor het aansluiten van PC's UART, de slaaf
van de UART en de microcontroller
de UART allemaal bij elkaar ... en zorg ervoor dat er slechts een zal overbrengen op een moment.

Is dit mogelijk??

Groeten,
Shohdy

Lieve,

Ik denk dat je can.If uController Master Port (verbonden aan anderen niet pc) kan een SPI-poort, kunt u
Hiertoe easily.SPI haven bestaat uit 4 bits:
a) MOSI: Master Out Slave In
b) MISO: Master in slave out
c) SCK: De Klok
d) SS: Slave Select
kunt u alle slave-apparaten via 4e bit (Slave Kiezen) met Master uController.

Succes!

zie dit antwoord
http://groups.yahoo.com/group/booksbybibin/message/302

Bibin John
www.bibinjohn.tk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back