atmega168 werkt niet

P

prabh

Guest
Hallo, ik heb een atmega168 en geprogrammeerd met behulp van een avr programmer circuit [url = http://benryves.com/bin/avr_tutorial/avr_tutorial.htm] Aan de slag met AVR ontwikkeling [/url] en ik geprogrammeerd 3-4 keer maar na dat ik in staat om de MCU-programma, maar het heeft geen uitgang niet op pb0 i geprogrammeerde een geleid flasher dit probleem vergroot en en ik eindigde met een unprogrammable MCU nu pony prog cant mijn MCU te detecteren. Ik was goind prima totdat geprogrammeerd code op deze pagina [url = http://extremeelectronics.co.in/avr-tutorials/avr-timers-an-introduction/] AVR Timers - An Introduction. | EXtreme Elektronica [/url] Bij voorbaat dank en sorry voor mijn Engels prabh

De meest voorkomende fout is om de klok bron zekering ingesteld op een verkeerde instelling (externe klok), in dat geval moet u een externe clcok weer een andere zekering. Als u een andere AVR kunt u gebruik maken van een wisselgesprek pin als een klok om de vergrendelde AVR. Misschien heb je een handicap de reset, in dat geval zult u een parallelle programmeur nodig. Herinnert u zich de zekering staat, heb je ze veranderen? Alex

yep ik denk dat ik geknoeid met die ckdiv8 maar ik ben niet zeker of ik messed voor of na die ik tegenkwam dat probleem

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht Geplaatst op 16 : 18 ---------- Vorige post was om 16:17 ----------</span></span>
en i dont hebben een andere avr

De CLKDIV8 kan niet voorkomen dat de MCU van de programmering, moet u beschikken veranderd RSTDISBL of CKSEL zekeringen. Elke vorm van blokgolf-generator zou doen in de veronderstelling dat u het kon de externe klok hebben, als aan de andere kant heb je met een handicap op de RESET-pin dan je alleen kunt doen met een parallel programmeur. Alex

Het is beter het gebruik van een andere software dan pony prog. Mijn zelf had een probleem met die in het begin.

kan iemand mij vertellen welke software te gebruiken en ook hoe kan ik mijn unlock MCU (misschien een tutorial). Ik heb geen parallelle poort op mijn nieuwe pc, maar ik doe het op mijn pc vrienden.

Er is een parallel programmeur aan het eind van deze pagina [url = http://elm-chan.org/works/avrx/report_e.html] ELM - AVR programmer [/url] Er zijn ook apparaten die automatisch kan dit doen als [url = http://diy.elektroda.eu/atmega-fusebit-doctor-hvpp/?lang=en] Atmega HVPP fusebit arts - napraw fusebity, fix fusebits>> Manekinen DIY [/url] Alex

Moet ik dat fusebit ding te bouwen, zo niet hoe kan iemand in mijn eentje te maken. Parallelle poort programmeur, dont Ik heb een parallelle poort (ik heb een seriële poort programmeur).

In de vorige post zei je dat je niet een parallel bericht hebben, maar ga je naar je vriend, waarom is de parallelle poort een probleem nu? Ik heb geen parallelle programmeur met behulp van een seriële poort. Dan enige andere circuit die ik heb gezien is een mega8 hekel een mega8 maar ik heb geen idee of het zal werken met de mega168. Weet je nog wat zekeringen heb je veranderd? Het je niet veranderd RSTDISBL dan heb je niet nodig de parallelle programmeur, als je gewoon veranderd CKSEL zekeringen dan een externe clcok is alles wat je nodig hebt. Heb je probeert het verlagen van de snelheid van uw programmeur (in de veronderstelling dat het mogelijk is), misschien heb je verlaagd de MCU klok en moet je de ISP onderste ook, zodat het wordt erkend

Ik kan mijn vrienden pc voor het ontgrendelen van spullen. Vertel me hoe je dat fusebit arts te maken. En, wat ik je kan vertellen is dat als ik een 20MHz oscillator verbinding tussen XTAL pinnen en ik de gnd te verwijderen uit pin8 en sluit een geleid tot een pin (maar laatste code die ik schreef in MCU was te knipperen geleid op pb0) het begint te knipperen .

Vertel me hoe je dat fusebit arts te maken.
Wat bedoel je, elk project het schema je moet maken is, heb ik mits u de links.
En, wat ik je kan vertellen is dat als ik een 20MHz oscillator verbinding tussen XTAL pinnen en ik de gnd te verwijderen uit pin8 en sluit een geleid tot een pin (maar laatste code die ik schreef in MCU was te knipperen geleid bij pb0) het begint te knipperen.
Je bedoelt dat uw code correct is uitgevoerd, zo ja dan is het niet een reset of klok probleem, maar ik heb geen idee wat er mis is

Wat ik bedoel is, kan ik een voor mij of is het te koop. i geprogrammeerd mijn code te knipperen een led op PORTB pin 1 en de knipperende op alle pinnen en het alleen knippert wanneer ik de grond te verwijderen van pin 8.

Alle projecten die ik heb geplaatst zijn DIY, de parallelle programmeur is gewoon een circuit en de behoeften van de programmeer software, terwijl de fusebit arts is een stand-alone toestel met firmware, maar alles is inbegrepen in de download.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back