ATMEGA JTAG-kabel

K

kamejoko80

Guest
Ik wil een ATMEGA JTAG-kabel (compative JTAG ICE) bouwen, kan ik niet vinden op het schema, help me.

Hieronder is een metaal dat ik had met iemand over een week geleden toen ik het kopen van een ISP programmering kabel voor AVR
--------
Ik heb niet de lijst die op de beschrijving daar was het maar voor je.

U krijgt:

Lange ISP kabel
6-pins header
6-dirigent Molex connector (hetzelfde als op de kabel, gebruikt om de kabel te korten indien u wilt)
6 krimp op connectoren (gebruikt om de kabel te korten indien u wilt)
Een paar diverse connectoren en dergelijke te spelen met

Ik stuur deze op maandag (niet zeker of maandag is een feestdag though).

Bedankt voor de bestelling!

Eddy

----- Original Message -----
Van: Lee Leathers
Aan: Eddy Wright
Sent: Saturday, January 01, 2005 2:42 PM
Onderwerp: Re: ISP programmering kabelsAlright, U hebt paypal.

Als ik het item gekocht, in de beschrijving het deed niets zeggen over een 6-pins-adapter header voor om 5x2 te zetten in 6x1, noch de 6-pins header aan de molex connector te zetten in een mannelijke connector.

Bedankt voor de hulp!
Lee----- Original Message -----
Van: Eddy Wright
Aan: Lee Leathers
Sent: Saturday, January 01, 2005 6:40
Onderwerp: Re: ISP programmering kabelsJa, de kabel is 20 meter lang.In Bascom, selecteert u Opties / Programmeur selecteer vervolgens de STK200/300 uit de drop-down lijst.Uw parallelle poort moet in EPP of ECP-modus voor een programmeur aan het werk.Je hebt misschien in te gaan op uw BIOS-instellingen om dit te controleren.Vervolgens aansluiten van de kabel aan op de microcontroller en zorg ervoor dat zowel de microcontroller en de kabel hebben macht.Nu kunt u klikken op Programma / Stuur naar Chip te lanceren Bascom ingebouwde Programmer.Het moet automatisch identificeren van de chip die je hebt.Als u de zekering bits, klik op de sluis en Fusebits tabblad.Dat moet het doen!

Hier is een link naar het item: http://www.wrighthobbies.net/catalog/product_info.php?cPath=27&products_id=55.

Bedankt voor het bedrijf!

Eddy

Sent: vrijdag de 31e december 2004 11:51 PM
Onderwerp: Re: ISP programmering kabelsIk denk dat het is!Ik heb een paar ucs al, dus ik ben op die set.

Ik ben in de war over hoe de verschillende zekeringen set al door Bascom met deze kabel ...of moet ik naar een ander programma te gebruiken?

20 '= 20feet, dus de kabel is 20feet?

Maar behalve dat, net mij vertellen wanneer het is op uw webpagina, en ik zal kopen.

thanks-Lee----- Original Message -----
Sent: vrijdag de 31e december 2004 10:14 PM
Onderwerp: Re: ISP programmering kabelsJa, in Bascom selecteert u de STK200 programmeur en gebruik de ingebouwde programmeur.Ik ben met inbegrip van de 6-pins header waarmee u het aansluiten op een breadboard.Hebt u hulp nodig heeft AVR MCU's?Ik heb de Mega32, Mega8, Tiny26 en Tiny13.

De pinouts zijn:

1 - Zwart verbinding met GND
2 - Red verbindt tot 5 V
3 - Wit verbinding met Reset
4 - Blue aangesloten op MOSI
5 - Groene verbinding met MISO
6 - Geel aangesloten op SCK

De MCU het pinnen op kan variëren op basis van het type chip.Deze pinout werkt met de M8 en M32, maar het is anders op de Tiny MCU's.De datasheet laat zien waar ze verbinding maken.

De kabel is eigenlijk heel lang - ongeveer 20 '.Ik maakte het te bereiken vanaf mijn PC naar mijn werkbank.Ik weet dat het niet de bedoeling te zijn dat ze zo lang, maar ik zie het, als het werkt, werkt het ...Ik geef u een set vervangende pennen krimp, zodat u het kan inkorten als je wilt (of als het je geeft eventuele fouten te wijten aan de lengte van de kabel, is het misschien ontvankelijk wordt voor dingen zoals tl-verlichting).

Tot nu toe ben ik inpakken de lange ISP kabel, 6-pins-adapter header voor het blokkeren van in een breadboard, 6 reserve adereindhulzen.Anything else?Ik maak dit een grabbelton op mijn website en je kan er kopen.

Bedankt!
Eddy

Sent: vrijdag de 31e december 2004 7:34 PM
Onderwerp: Re: ISP programmering kabelsWeet je wat, ik zal gewoon doorgaan en koop de kabel van je.Hoe lang is de kabel?Verkoopt u / hebben een 6-pins header?

Op dit moment heb ik niet iets voor de AVR lijn van ucs ..slechts een paar UCS, dus deze kabel laat me programma, stel zekeringen, en anytthing anders ik nodig, toch?

Verzendkosten zullen zijn:
/ edit /thanks-Lee
Sent: Donderdag de 30e december 2004 8:01 PM
Onderwerp: Re: ISP programmering kabelsU gebruikt een 6-pins header aan de Molex connector te zetten in een mannelijke connector.De kop heeft dezelfde lengte op de post en de staart, zodat het kan passen in een breadboard en steek de stekker in een Molex connector.Hier is een foto van de header (klik op de kleine foto voor een groter exemplaar):

http://www.wrighthobbies.net/catalog/product_info.php?products_id=48&osCsid=d577ac9350e22e91c2d646887b259b1b

Typisch, iedereen maakt gebruik van een 10-pins IDC connector die is gehuld 5x2 header.Ik noemde de 6-pins versie omdat je wilde dat het werk in een brood boord.dubbele rij headers niet goed te spelen op een breadboard.

Eddy

Sent: Donderdag de 30e december 2004 6:13 PM
Onderwerp: Re: ISP programmering kabelsIk heb een vraag ..de 6-pins molex zou alleen nuttig zijn als ik een stk * boord had, toch?

Hoe zou ik dit met een breadboard?Zou ik een andere adapter nodig?

Sent: Donderdag de 30e december 2004 7:00 PM
Onderwerp: Re: ISP programmering kabelsGeen probleem, als u vragen heeft op het maken van een, voel je vrij om een e-mail te sturen.

Pas op jezelf,

Eddy
Sent: Donderdag de 30e december 2004 3:47 PM
Onderwerp: Re: ISP programmering kabelsman, dat klinkt als een geweldige deal.Eerlijk gezegd ik was te kijken of ik er een kon bouwen uit schroot delen heb ik rond het huis ..want ik ben afwerking tot een ander project, en dat project is de toegang tot al mijn geld: /

Bedankt voor het antwoord, maar ik ben bang dat ik zal moeten passeren.

Aan: fredit (at) charter.net
Sent: Donderdag de 30e december 2004 9:43
Betreft: ISP programmering kabelsLee, ik heb een ISP kabel die ik gebruikt met de eerste generatie van de controller boards.Het heeft de buffer chip zodat het werkt meer betrouwbaar dan de weerstand alleen versie.Het heeft een lange enkele gestrande kabel (12 'of meer) en eindigt in een 6-pin Molex connector die wordt aangesloten op een breadboard met behulp van een kop-strip (meegeleverd met de kabel).Sinds ik de nieuwe versie van mijn controller boord ontwikkeld, kan ik geen gebruik van deze oude versie niet meer.Ik kan u dit een te verkopen voor $ 10 plus werkelijke verzendkosten.Het emuleert de STK200 en werkt uitstekend met Bascom.

Hier is een foto van het: http://www.wrighthobbies.net/products/isp/isp.1.jpg

En hier is het schema (Ik veranderde de connector op de 6-pins molex): http://www.wrighthobbies.net/avr/ispdongle.pdf

Ik heb ook de standaard ISP die gebruik maakt van de 10-pins lint kabel en een adapter die de 2x5 connector te converteren naar 1x6 (dezelfde als de kabel hierboven).Als u een van deze te kopen, gooi ik de adapter in voor gratis.

Laat me weten als je geïnteresseerd bent.

Bedankt!
Eddy Wright
http://www.wrighthobbies.net
eddy (at) wrighthobbies.com

Aan: Bascom (at) grote.net
Sent: woensdag de 29e december 2004 11:52 PM
Onderwerp: [Bascom] ISP programmering kabelsIk nam je advies en ging naar mijn eigen ISP kabel te maken ..maar, nadat ik kocht een aantal van de onderdelen, en geprijsd de kabel uit ..lijkt alsof het meer om het zelf bouwen zou kosten ..Hier is de prijs verdeling:
parallelle beker - $ 2
220ohm weerstanden 1 dollar
kabel (6foot x7cablesx14cents (dit was de goedkoopste ik heb gevonden .. en ik wil enkele gestrande zodat ik direct kan aansluiten op mijn breadboard ...) - $ 5.88

dus 8,88 dollar ...ook een beetje goedkoper dan sommige (andere een stuk goedkoper).

Is mijn prijs manier uit?moet ik kijken naar de draad elders kopen?Thanks guys!

Lee
----Toegevoegd na 4 minuten:Ik stel het lezen via de bovenstaande conv ..Ik heb weg met behulp van een ISP ..in plaats van Jtag ICE (ze zijn erg diff) ...

Ik denk dat de ISP is een geweldige plek om (totaal start was ~ 14 dollar shippeed .. zodat je niet mis kan gaan).En ook ..Het is vrij moeilijk om een gebouw te rechtvaardigen, als je eenmaal factor in uw tijd ..maar ik denk dat het kan een goede leerervaring worden

De JTAG ICE ..Ik denk dat * GOOOOOD zou een beetje meer

Welke voordelen biedt het ATMEGA JTAG kabel boven een normale in-circuit programmer

Oeps ..sorry.Ik had het mis over de prijsstelling (well.. Verkeerde maatstaven somepeople's ..)

Ik zag een JTAG kabel

http://www.miklobit.com/JTAG_ICE.457 B6Jkw9Mw__.0.html
http://www.avrfreaks.net/Tools/showtools.php?ToolID=617&PHPSESSID=9046ce8681457dec935b9b69b280158f

(ze zijn hetzelfde .. alleen voor dat u hebt atleast een geldige link:))

Dit is 37bucks ..

AFAIK jtag's grootste voordeel is incircuit debugging

Hope that helps
Lee

andere mogelijkheid is http://www.mcu.cz/modules/news/article.php?storyid=438
prijs 35EUR of diy

groeten

annuleren

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back