AT89C52 software Reset?

H

hameeds01

Guest
Hey iedereen Ik wil weten dat er een manier om de microcontroller (AT89C52) met behulp van commando in assemblage of C zonder gebruik van de reset-pin 9 resetten.

Wijziging AT89S52.Ze hebben WDT die kan je MCU resetten door software.

Hoewel in de oorspronkelijke kern van 8051 is er geen een commando kunt u een door jezelf ..
Gewoon doen wat de processor doet op power-on ..
De interne reset algoritme schrijft 0s alle sfrs met uitzondering van de haven vergrendelingen, de Stack Pointer en de SBUF ..
Toen de haven vergrendelingen worden geïnitialiseerd om FFh en de Stack Pointer tot 07u ..

Dus, maken deel van code en noem het RESET, alle van het bovenstaande en de beste plek om het te zetten, ligt aan het begin van de code ..
Iets als dit:

START:

RESET: ..

Main_Loop: ..da da da ..
..
..Groeten,
IanP

je kon een extern circuit dat zou reset het apparaat met behulp van een pin op de 89C52, of in de software gewoon op 0 springen adres in uw code.Wat reg's die u wilt herstellen, doe dit @ reset addr 0.

Ik denk dat je kunt jmp naar de oorsprong Wehen ooit die u wilt herstellen je code r gewoon gebruik maken van een extern circuit aangesloten op uw reset pin en controle dat circuit van een van de pin ik denk dat het zou kunnen worden complexer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back