ASIC procestechnologie vergelijking

S

steven852

Guest
Hoi,

Ik vraag me af of iemand kan erop wijzen sommige referentiematerialen om de belangrijkste kenmerken en het verschil tussen BiCMOS, CMOS en SOI, en enkele andere nieuwe technologie in de ASIC-ontwerp.Wat ik bedoel "functies" onder meer snelheid, kosten en hoe u besluit te kiezen die een te kiezen.

Thanks in advance.

http://www.freescale.com/webapp/sps/site/overview.jsp?nodeId=0121000303

deze link geeft een overzicht van de BiCMOS en SOI verwerking technologieën, maar in het algemeen,
zou ik zeggen dat deze technologieën worden gebruikt voor verschillende toepassingen in vergelijking met de algemene CMOS-circuits.Overal waar er behoefte is aan een hogere frequentie of een hoog vermogen toepassingen, alternatieve oplossingen voor de verwerking worden gebruikt.Dit is mijn begrip.

Bedankt voor de link.Een punt is niet erg duidelijk voor mij is dat het maken van een selectie op verschillende processen.Bijvoorbeeld, wat zijn de belangrijkste overwegingen van de keuze BiCMOS over CMOS, of tot welke snelheid BiCMOS is een betere kandidaat.Ook is er een horizontaal proces comparsion onder grote gieterij providers?

Bedankt.

BiCMOS wordt gebruikt wanneer u nodig heeft extreem hoge snelheid.Het algemeen meer stroom verbruikt dan reguliere CMOS en kosten meer te produceren.De meeste gieterijen bieden BiCMOS op enig proces knoop maar kosten / macht overwegingen voorkomen dat mensen er gebruik van maken, tenzij ze echt nodig hebben hoge snelheid / station.

SOI is over het algemeen sneller en minder energie verbruikt dan reguliere CMOS echter een paar punten zijn het voorkomen van het voor je in de main stream:
1.Weinig gieterijen bieden het proces (voornamelijk leveranciers CPU AMD, IBM, enz. ... niet TSMC, UMC, Chartered, enz.)
2.Huidige ASIC CAD tools niet volledig klaar voor SOI effecten (geschiedenis effect in timing, enz.)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back