ASIC kosten ...

D

davorin

Guest
Gewoon uit nieuwsgierigheid (o;

Wat zou het breakeven punt voor het verplaatsen van FPGA te ASIC?

Laten we zeggen dat wanneer is het zinvol om een EP1C6 cycloon ontwerp in een ASIC en die minimale hoeveelheid nodig zou zijn en welke prijs te verwachten (naast ontwerpinstrumenten),
net als de initiële kosten, enz.

davorin schreef:

Gewoon uit nieuwsgierigheid (o;Wat zou het breakeven punt voor het verplaatsen van FPGA te ASIC?Laten we zeggen dat wanneer is het zinvol om een EP1C6 cycloon ontwerp in een ASIC en die minimale hoeveelheid nodig zou zijn en welke prijs te verwachten (naast ontwerpinstrumenten), net als de initiële kosten, enz.

hoi,
u kunt gewoon raming.
NRE voor 0.25um ongeveer $ 160K
NRE voor 0.18um ongeveer $ 300k
maar als tapeout slagen, de prijs van het product is veel lager dan FPGA.

Zoals Davorin, gewoon nieuwsgierig .. wat betekent NRE?En wat zijn de argumenten van die hoge kosten toch?Voor zover ik weet, de materialen zijn niet erg duur, ik kan niet voorstellen dat het materiaal in een pc-processor meer dan enkele $, uiteindelijk tientallen $.De rest van de kosten is de intellectuele eigendom.Maar in dit geval, het IP-behoren tot de klant, dus waarom deze hoge kosten?

/ pisoiu

Ik zou zeggen dat NRE staat voor iets als: Niet Terugkerende kosten of iets dergelijks ... eigenlijk initiële kosten voor je begon ...

Ook zou het een beetje minder ... kan zich niet voorstellen hoe kleinere bedrijven als zwaartepunt te maken over de CPU's ...

Hoi,
NRE kosten staat voor "Non Recurrent Engineering" kosten, ja het is de initiële kosten om te beginnen, zodra het zich voordoet in een project, in tegenstelling tot onderhoudskosten etc die terugkerende kosten.

Wat de hoge kosten betreft, alleen kijken naar de kosten van de bouw en exploitatie van een high-tech gieterij.
ja de materialen zijn niet duur, maar de verwerking ervan.

bedankt
sawaak

alleen toe te voegen aan de NRE kostenramingen voor kleinere technologieën.deze nummers heb ik gehoord van verschillende bronnen.

130nm: $ 1M
90nm: $ 2M

hoewel deze schattingen, ze duidelijk een tendens, ASIC's worden steeds minder betaalbaar voor kleine aantallen.indien u op zoek bent naar vervanging van een FPGA met een ASIC wegens de kosten, misschien een blik werpen op Hardcopy door @ ltera.dat is economisch verstandig al voor kleinere aantallen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back