ASIC en FPGA

F

fidjouss100

Guest
kan iemand me vertellen wat s FPGA en ASIC en hoe elk van deze wordt gebruikt en geven een reële voorbeelden.

Ik ben ook op zoek naar een online handleiding voor saimple verilog.
bedankt

FPGA ---- GEBIED programmeerbare fata array.zijn fittable voor het product dat vele malen programma en kleine chips nodig hebben.
ASIC --- toepassingsgerelateerde speciale geïntegreerde schakeling.Ze zijn fittable het product die niet te wijzigen en een heleboel chips nodig.

http://www.asic-world.com/verilog/veritut.html

deze is goed voor de beginner.

ASIC vs FPGA is een eeuwenoude discussie.Hoe dan ook, wanneer je wilt doen bijvoorbeeld een CDMA-ontvanger, zijn er twee manieren van doen.

FPGA Way: Schrijf de RTL-code en vervolgens te synthetiseren FPGA specifieke blokken als (macroblokken of CLB) en het gebruik enige instrument om de Bitstream voor de specifieke FPGA chip te genereren en vervolgens zekering het in de chip met behulp van JTAG of serienummer.

ASIC: Je schrijft RTL, U hebt de standaard cel bibliotheken van leveranciers krijgen en uw ontwerp te synthetiseren die bibliotheek en vervolgens verder tot aan de lay-out zelf het gebruik van de overvloed van EDA (Electronic Design Automation) Tools als Synopsys of Cadence ... Dan sturen voor de gieterij.

Het belangrijkste verschil is in FPGA, je zekering je stream in een reeds bestaande chip
IN ASIC, doe je je eigen chip.Er is veel geld gaat (enorme!) Maar je kunt FPGA krijgen voor 5 dollar.En FPGA dont geven flexibiliteit en freq bereiken.De nieuwste FPGA zou kunnen werken tot 100 Mhz of zo .. maar ASIC's kan worden gedaan Ghz en daarbuiten .. Dus de uiteindelijke beslissende factor is Money .. als je veel hebt ... ASIC is de soln ...

Hoi,Bijgevoegd zijn de zeer goede documenten

1.FPGA vs ASIC
en
2.Verilog

Ik hoop dat dit helpt .... good luck ...

Er zijn zo veel discussie over ASIC vs FPGA in het forum.Je kunt gewoon zoeken op het en genieten.

NRE is meer voor FPGA dan ASIC
ASIC kan werken bij hoge freequencies.

gebruik ASIC als de code is vast en je meer chips.
FPGA gebruiken als de code kan worden gewijzigd in feture en het aantal chips nodig is, is minder.Toegevoegd na 2 minuten:
NRE is meer voor FPGA dan ASIC
ASIC kan werken bij hoge freequencies.

gebruik ASIC als de code is vast en je meer chips.
FPGA gebruiken als de code kan worden gewijzigd in feture en het aantal chips nodig is, is minder.

Er zijn vele vele artikelen in deze raad met betrekking tot ASIC / FPGA, vinden een zoekopdracht op deze.

Maar nog steeds ASIC en FPGA zijn twee verschillende technologieën
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=125753&highlight=asic vs fpga
Raadpleeg deze voor alle details van ASIC en FPGA.

bedankt voor jullie allemaal.Ik vind deze site erg behulpzaam dus nogmaals bedankt

U kunt verificate het programma door FPGA.

Dan kunt u gebruik maken van de ASIC stroom naar tape uit uw ontwerp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back