ARM SoC Design, Heb je hulp nodig aan de slag

T

tariq786

Guest
Hi Guys, Ik ben een ASIC / FPGA ontwerper die kunnen verilog code te schrijven, synthetiseren en Place & Route is. Ik ben nieuw in de ARM wereld. Ik vraag me af hoe kan ik een verilog code te nemen en omzetten in ARM assembly. Wat is de vereiste tool chain en waar te krijgen dat? Ik ben ook verward over wat te gebruiken wanneer ik hoor zo veel termen als ARM Artisan Physical IP, Logic IP, Standaard Cell, Embedded Geheugen Compilers, Interface IP. Kan iemand benadrukken wat zijn deze, waar en wanneer aan elk van hen te gebruiken. Elke pointers of tutorials zullen hoogst gewaardeerd worden. THanks Met vriendelijke groet,

Hi tariq786, ARM is een processor die enige montage-code nodig hebt om een ​​programma uit te voeren, is er geen relatie met Verilog! De Verilog wordt gebruikt om het gedrag van de processor ARM coderen. Logic IP = standaard mobiele Memory compiler is een de naam zegt een hulpmiddel om het geheugen instantie die u nodig hebt om te worden gebruikt in uw ontwerp te genereren. Interface IP is bijvoorbeeld een USB-ip, voor dit voorbeeld normaal uit twee delen een fysieke als gevolg van bepaalde pads die nodig is voor USB en het tweede deel op RTL-niveau of macro reeds geplaatst, die bevatten allemaal nodig is voor USB-protocol. maar het zou kunnen zijn een I2C, SPI, UART ...

Hi RCA Dude Bedankt voor het antwoord. Eigenlijk heb ik een verilog code voor cortex M0 processor. Ik vraag me af hoe moet ik het gebruiken? Bedankt voor het wissen van de foto een beetje.

De ARM-processor gebruikt de Amba bus naar de geheugens (RAM / ROM / EEPROM) en interfaces (via registers mapping) te openen. Ik verwacht dat de CM0 heeft ook bit-banding adres? Ik verwacht dat de CM0 werken als de CM3, dan op het adres 0x000 heb je de stack pointer adres, 0x0001 de reset onderbreken vector ...

rca je laatste reactie is mij niet duidelijk. Vertel me hoe optimaal gebruik te maken van de cortex M0 verilog kern die ik heb. Dank

eh, dat de ontwerper werk! U moet de ARM documentatie, waarin wordt uitgelegd hoe de kern werkt te lezen. Eerst je kern moet een reset en een klok. Wanneer de reset is deasserted en de klok loopt, de kern zal het adres 0x00000000, die de reset interrupt vector, wat betekent bevatten leest, zal de kern springen om dit te lezen waarde te blijven om het programma uit te voeren, in ARM assembly code. Als mijn onthouden is te corrigeren het volgende adres is de initialisatie stack adres pointer. Dan dit alles te doen, de kern zal een read uit te voeren door de AMBA bus code, voorkeur bus naar de code. Je moet om te bepalen welk type van herinneringen zal de reset interrupt vector en de assembly code ..., ram of rom of eeprom of flop bevatten, ik weet het niet. als u al instantiëren een kern, dit te doen zal men zoals gewoonlijk, ga je via de interface naar wat de kern behoefte te leren kennen.

meneer, ik wil de arm cortex m0 verilog code te leren, maar ik snap het niet de code.please de code versturen naar me.any helpen wordt zeer gewaardeerd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back