ARC STARTER 4 TIG lasser

N

newton brawn

Guest
Hi everyone! Im newton, die betrokken zijn bij het ontwerp van een boog starter voor TIG-boog las. Het project loopt voor 2 jaar, zijn er veel inprovements gedaan. Eigenlijk moet ik de boog starter synchronyze met de lijn frequentie (120 Hz), wordt een nul spanning kruis circuit nodig is om een ​​IGBT of een SCR suggesties te rijden of schema's zijn van harte welkom Dankzij Newton

Hier meer informatie: De TIG lasser machine die 30 levert ~ 250A, 20 ~ 30V aan de laselektrode. De elektrode beginnen te lassen heeft een hoogspanningspuls. Deze puls wordt synchonized met de AC-lijn (230 V, 40A, een fase) De boog starter moet een impuls geven (3600V, 0.22A, 18 microseconden) elke keer dat de netspanning (220V, 60Hz) kruis de AC-lijn nul spanning. Deze puls laden van een condensator (0,001 microfarad) en hen de dop dischage in een spoel, het produceren van hoge frequentie hoogspanning. Aangezien de spoel gekoppeld elektrode kabel de puls naar de laselektrode, beginnen de lassen. De energie opgeslagen in de condensator ongeveer 007J of meer. De stroom die nodig de kap laden is 0.22A gedurende 18 microseconden. Het laden en ontladen van de kap is 120 keer per seconde. Het opgenomen vermogen is minder dan 1W. Zoals kan worden gezien, kan een flyback omzetter produceren pulsen. Maar hoe produceren deze puls precies wanneer de spanning van de lijn nul? Ik zal erg blij voor elke suggestie. Bij voorbaat dank Newton.

kunt u gebruik maken nuldoorgang detector (googlen en zoeken naar de foto), 2 x NE555, hoge spanning teslarol (zoals de automobiel spoel), bougie (voor high-voltage-circuit veiligheid), inductie spoel voor het voederen van de laswerkzaamheden ( de spoel bestaat uit 2 oprollen van de kabel: een enkele draai van negatieve kabel van de laswerkzaamheden en de volgende wikkeling op de teslarol (hoogspanning)) Hier is het resultaat googlen:
en de uitgang van nuldoorgang detector kan triggerred te eerste 555 timer circuit approprriate constant RC-tijd de uitgang van de 555 timer kan de volgende 555 worden gegenereerd voor astabiele multivibrator 120 cyclus produceren een seconde de teslarol schakelen produceren hoge spanning boog.

Hi Okto2005! Heel erg bedanken! Ik Whent op de site die u heeft sujested en krijgt volledige informatie voor de ZCD. Ik heb al passen de info in een circuit met 1 transistor. Het resultaat is leuk. Goede synchronisatie tot nu toe. De gebruikte spoel is opgerold door mijzelf, werkzaam als flyback converter. De zcd "trigger" een mosfet, het krijgen van 5 kV @ secundair. Als u wilt dat het resultaat, laat het me weten e-mail Dankzij AGN, Newton newton. @ Live.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back