Arabisch lettertype voor LED Moving Message Display ..

D

Dani

Guest
Hi all,

Ik heb ontwikkeld 12x8x8 geleid dotmatrix bewegende bericht weergeven met behulp van PIC16f877.
Met deze heb ik een pc Side software in VB programmeert de gewenste tekens in seriële EEPROM te bewegen op deze matrix.
Wat heb je nodig om op LED matrix typt in het tekstvak en druk op de programma buttoon software communiceren via de seriële poort op PIC-microcontroller te programmeren Externall eeprom ga deze gegevens op display.I uur kunnen sturen en het karakter van Engels Taal als az of AZ , Speciaal teken *, #, enz.

Nu mijn probleem:

Ik wil om Arabisch of andere taal dan het Engels op mijn LED matrix.
Ik kon niet begrijpen hoe je een lettertype voor LED dot matrix voor het Arabisch als het alfabet in het Arabisch of in urdu niet treerd als spreat als in het Engels.dat wil zeggen om een woord in het Arabisch kan je niet alleen sapretly concatinate het alfabet van arabische languge. (dit is de hel)

Jongens ... plz help me i am stucked.Any ideas ............................

Regards ..

Hye Dani:

Sorry dat ik kan u niet helpen bij het oplossen van diz probleem ..Want
ik ben met hetzelfde probleem met jou ..~ i dont know how to build lettertype op LED matrix ~ en
ik gebruik 8x8 dot matrix n planning te gebruiken PIC16f84 ..

Ik hoop dat iemand daar kan ons helpen!plzzzzz .....

hoi,

Het is geen technisch probleem,
u 12x8x8 = 96x8 puntjes die je scherm, nu moet je ontwerp verschillende Arabische lettertypen op of als u enkele zinnen, kunt u opslaan als een zin niet van elkaar gescheiden lettertypen.
U moet laten zien (refresh) hen op het scherm als u met het Engels, het opslaan van
010.101.101 ....in het programmeren en uitvoeren van deze aan-en uitschakelen lampjes.
u hoeft te doen op een papieren of een pc-software, dan berekenen die LED's worden in-of uitschakelen.
voor een betere resolutie en voor het weergeven van Arabische lettertypen goed, moet je meer punten.

Groeten,
hm_fa_da.

Kijk hier ..

$ 00, $ 7F, $ 7F, $ 30, $ 18, $ 30, $ 7F, $ 7F 'WL
$ 00, $ 41, $ 7F, $ 7F, $ 49, $ 5D, $ 41, $ 63 'OL
$ 00, $ 41, $ 7F, $ 7F, $ 41, $ 40, $ 60, $ 70 "L
$ 00, $ 1C, $ 3E, $ 63, $ 41, $ 41, $ 63, $ 22 'C
$ 00, $ 3E, $ 7F, $ 41, $ 41, $ 41, $ 7F, $ 3E "O
$ 00, $ 7F, $ 7F, $ 0E, $ 1C, $ 0E, $ 7F, $ 7F "M
$ 00, $ 41, $ 7F, $ 7F, $ 49, $ 5D, $ 41, $ 63 'OL

Te schrijven WELKOM LED bewegende bericht dat u hoeft te bellen naar de hierboven opgeslagen waarden op een rijtje (dwz column van kolom) en 8 kolommen geeft u een teken.Dus ik heb 255 tekens (dwz Ascii) waarde tabel opgeslagen in mijn pc zijde software.What i do i just pick up van het schrijven van een getypte string een bye en stuur de bijbehorende waarden van het lettertype aan tafel EEPROM worden verschoven.

Maar ik cannt hetzelfde doen met arabische woorden.bijvoorbeeldهذاDeze Arabische wereld is de combinatie van 3 alfabetten van arabich betekend "dit", dwz هذا in het Arabisch.Deze drie alfabetten zijn ذ, ه en ا.wanneer we deze alfabetten collectief dan wordt het volledige zin هذا.Zo duidelijk de overeenkomst is niet hetzelfde als Engels taal waar wanneer u het nodig om een woord uit alfabetten dan nog kun je behandelen sepreatly.

Dus mijn probleem is i dont weten hoe deze in kaart te brengen arabische of urdu of Hindi woorden uit individula gegevens van lettertype tabel.

Ik hoop dat deze begrijpelijk is nu ..
Please help me als je er enig idee ..

Groeten
.

Ik weet wat uw probleem is,
als u sommige paar zinnen, kunt u opslaan als een zin, betekent dat je niet hoeft te maken lettertypen.
maar als je moet gebruik maken van lettertypen, dan is het ook mogelijk, arabische lettertypes zijn niet dezelfde lengte, dus u kunt een kijkje op tafel waarvan het eerste nummer showes de lengte van de andere nummers, zodat uw software leest het eerste getal (voor voorbeeld 12) leest naast continus 12 nummers als een lettertype tabel.
je moet schrijven verschillende tabellen voor een karakter, zijn er verschillende
ه
Uw software moet erkennen die lettertype te gebruiken, als je ziet woord software op PC, je ziet wat happenes wanneer u typt.

Groeten.

Ja schat u r recht dat u inzicht in mijn probleem ...
Bedankt voor het antwoord ..

Maar im niet begrijpen uw awnser, (ik moet mijn schuld).
Voor vaste paar zinnen u gelijk i dont noodzaak om lettertypen zoals ik dat kan opslaan zinnen rechtstreeks aan eeprom.

Maar ik wil lettertype en als je zei dat het mogelijk is ben ik het eens wat ik heb gezien wat werkt Verhuizen bericht weergeven van andere talen dan het Engels.

De actuall probleem is dat de manier om woorden uit alfabetten van Arabisch als de vorm van een combinatie van verschillende brieven van arabische veranderingen en er mijn worden enumerous combinatie (woorden). Dit is het belangrijkste probleem ....
is er enige punt dat voor mij niet duidelijk ..

Beste vriend,

U kunt zich niet voorstellen dezelfde lengte voor arabische charaters, kunnen zij hebben dezelfde hoogte, maar niet dezelfde lengte, dus kunt u een software die worden abale aan te tonen verschillende lettertypen met verschillende lengthes op het scherm, kunt u dit doen door schriftelijke legnth van elk charater in de eerste van het tabel, dus wanneer je software wil uitgang die karakter,
in de eerste plaats staat het eerste getal in de tabale, dan luidt de volgende nummers van de tabale zoveel als het is geschreven in het eerste nummer,
bijvoorbeeld:
,#00h,#01h,#23h,#77h,

# 04u,
# 00h, # 01h, # 23h, # 77H,
of,#67h,#88h

# 02u,
# 67h, # 88h

en ....

Ik hoop dat ik goed kon beschrijven,
De volgende stap is het schrijven ander lettertype voor tabellen:

هذا - الله - اکراه - مهم --je ziet er zijn 4 verschillende types van een karakter (ه), dus u moet schrijven 4 verschillende opzoeken tabellen voor dit lettertype, dan wanneer je software wil uitvoerhaven zij, het moet doen dat volgens de voorgaande teken, als het volgende teken ook maakt het voorgaande teken te veranderen, dan is uw software moet weer terug en kiest het juiste lettertype,
weet dat dit een beetje ingewikkeld, maar ik hoop dat ik goed kon beschrijven.

met vriendelijke groet,
hm_fa_da.

Bedankt voor het snelle antwoord.

Met Uw awnsers ik een track.The idee je hebt gegeven is wat lang en kan het veel tijd en ik geloof dat sommige een bepaalde hoe moet hebben gedaan van dit soort werk voor.

Zoals ik heb gezien veel Arabisch Urdu Activex Controllers voor VB of VC die u faciliteit te typen direct in deze talen.Dus ik wil vragen is het mogelijk om wat hulp van deze vormen van ActiveX of controlles Als je weet wat releted soort werk beschikbaar te delen dan plz tell me.
Ik reservoir worden greatfull aan u.

Regards ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back