apparaat lawaai in sigma-delta ADC simulatie

B

borodenkov

Guest
Hoe gaan mensen schatten het effect van de bemonstering schakelaars ruis op een cirсuit niveau?Ik deed lange transiënte simulaties, dan FFT en tenslotte kreeg PSD uit die ik kan krijgen van de SNR en raming SFDR.

Toch lijkt het erop dat de transistor geluidsbron zijn niet opgenomen in transiënte analyses en Matlab gedragssturing simulaties laten zien dat de thermische ruis van de schakelaars (en dus de omvang van de bemonstering caps) is belangrijk voor de prestaties.

Kan iedereen wijzen op een oplossing hoe met het apparaat lawaai in de laatste PSD van een sigma-delta modulator?

kunt u meer informatie over het lawaai in sigma-delta modulater in de fundamentele data converter boek.

2 refdv:

Ik zou het meest blij als je kon me verwezen naar een boek dat verklaart mijn vraag!

Ik dacht dat ik het nogal duidelijk: hoe meer de werking van de bemonsterings-switches thermische ruis (en OTA thermische ruis) in het circuit simulatie met Cadence?

Het model met ondersteuning thermische ruis en Flick lawaai, U kunt uw model, AF is thermische ruis parameter, en Kf is flick lawaai parameter,
In het RF-model, het model heeft altijd de twee paramter, maar andere nul is, Hij niet als deze

Ik gebruik hspice alleen, ik weet in hspice u niet kunt toevoegen apparaat lawaai in transiënte analyse.De parameter AF en KF is alleen voor AC-analyse.
Ik denk dat het geluid is in te schatten, niet om simulatie.U kunt een verwijzing naar
het boek
van razavi voor geluid berekening.

hi borodenkov,

Ik
ben relatief nieuw in deze.Maar als je zegt dat je deed transiënte analyse en vervolgens FFT, je deed het met behulp van cadans?Echt graag willen weten hoe je het deed.

Als we een ADC of PLL of opamp,
is het geluid analyse essentieel?

Dit document kan nuttig zijn voor je.
http://www.designers-guide.com/Analysis/delta-sigma.pdf

U kunt geen schakelaar op resistentie tegen
de transiënte simulatie, het SNR dat u
uittreksel uit de simulatie resultaat is gerelateerd
kwantisering aan lawaai en niet een andere geluidsbronnen
(zoals opname, thermische, flikkering)
In matlab uw simulatie resultaat door toevoeging van
Gaussian random signaal naar het systeem
kan enigszins kloppen, maar je kan niet hetzelfde doen in hspice of cadans, omdat voorbijgaande
tijd stap is niet constant tegen te Simulink
simulatie (dat voeren over of onder schatting
van de toegevoegde ruis whit betrekking tot de monsterneming onmiddellijk dat u kiest voor FFT).
Enige wat je kunt doen, is het algemene geluid analyse
van een SC-integrator (dont vergeet te vermenigvuldigen de analyse leiden door 2 omdat er sprake is van een systematische fout van 6dB)

Dankzij devrimaksin!

Eigenlijk
heb ik lees de krant door Kundert (referentie) en gebruikt de gegevens uit het lawaai Analysys van de integrator in Matlab.

Gelieve toe te lichten meer over "een systematische fout van 6dB" - Ik heb niet het krijgen van de 1ste keer ..

Nog een ding - je
hebt geschreven
Citaat:SNR dat u een uittreksel uit de simulatie resultaat is gerelateerd aan kwantisering lawaai en niet een andere geluidsbronnen (zoals neergeschoten, thermische, flikkering) "

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back