antenne DRC

L

lbh00

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb enkele vragen over antenne regels ontwerp ....
het probleem dat ik heb is dat Diva regels die heb ik niet controleren voor antenne fouten en ik zie op de site dat Cadence Diva ondersteunt geen antenne te controleren door het commando drcAntenna, maar ik ben niet zeker hoe kan ik het inschakelen voor mijn ontwerpen?
is het door de. RUL bestanden?kan iemand mij een werkend voorbeeld?

Naast dat ik niet zeker of ik begrijp de antenne probleem ....Ik vroeg collega's rond en ze zeiden allemaal u hoeft te doen is te hakken de lange metalen aangesloten op de poort en brug beide delen met een bovenste laag metaal ....Als het probleem te wijten is aan ion etsen en de accumulatie van de heffingen op het grote stuk metaal, dan hoe het overbruggen van de twee stukken met een ander metaal voorkomt dat de accumulatie van de lasten op zowel metalen nu?zijn niet de twee metalen in verband met vias die moeten uitvoeren en dus laten de lasten ook ophopen op alle stukken metaal?
Ik weet zeker dat ik iets ontbreekt hier, maar i dunno wat kan iemand pls dit punt te verduidelijken voor mij?

Thanks in advance
lbh00

Wat betreft uw tweede vraag, ja, het etsen van lange metalen accumuleren grote lijnen heffingen op het metaal, en als het heeft geen kwijting pad zou kunnen breken de gate oxide.
Dus als u van plan om een lange metal1 lijn aangesloten op de poort te gebruiken dan zal dit zich ophopen kosten.Als u in plaats daarvan een brug te maken (dat wil zeggen gesneden deze metal1 lijn dicht bij de poort en gebruik maken van een via om oplopen tot metal2 en weer op de volgende metal1 lijn) dan is de metal1 aangesloten op de poort is slechts een klein stukje metaal dat gewonnen 't accumuleren genoeg laste van de gate oxide ruïne.In de volgende stap wanneer de metal2 brug is gemaakt deze kleine band van metal2 is ook zo kort dat het niet zal accumuleren genoeg kosten voor de poort ruïne.
Een vuistregel is dat het oppervlak van het metaal niet dan dient het oppervlak van de poort overschrijden met meer dan een factor 100 (dit is natuurlijk afhankelijk van het proces en is te vinden in de ontwerp-regels)

Dit is juist, maar de kosten die accumuleert op het kleine stukje metaal 2 zijn vrij bewegende ladingen, zodat de kleine elektrisch stuk metaal 2 is eigenlijk het grote stuk van metal1 het kleine stukje metaal dat is aangesloten op de poort en vandaar dat we zijn terug naar een groot gebied dat de kosten accumuleert en maakt verbinding met een hek ....wat is er mis met deze redenering?
Ik heb gelezen in het boek "De kunst van Analog lay-out" van Alan Hastings dat we bewegen tot een ander metaal in de hoop dat de bovenste laag metaal ergens is aangesloten op een verspreiding die lekken van de kosten die opbouwt tijdens het proces ....Geef uw mening over dit ....lbh00

Ik doe lay-out 24 jaar ..

1) De beste manier om de antennes te lossen probleem is om een p-diode toe te voegen over nwell
of een n-diode over pMin op de metal1 knooppunt dat hecht aan de poort.
Het idee is dat de diode zal break-down voor de poort-oxide.
Dit is een absolute op poorten gebonden aan obligatie-pads.De uitzondering die in hi-spanning
circuits waar je moet heel voorzichtig over de verdeling spanningen.

2) Diva heeft een beperking op het aantal keren dat een knoop overgangen tussen de niveaus
van interconnectie voordat het "verloren".
Ik beveel een stand-alone ANT.rul bestand ..maar er is een grens aan overgangen.; ')

3) h (at) ck een antenne-bestand van een andere technologie.

ja diodes zijn goede oplossingen maar wat als ik voor het testen van deze transistors op een laag hek spanningen (0.2-0.3 V), dan de diodes zal verstoren mijn tests ....

Ik zal proberen h (at) CK een bestand van een andere techno en c wat er gebeurt ....

bedankt voor al u guys ur antwoord waren zeer informatief

lbh00

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back