Antenne dekkingsgebied

• Thread starter balaguru thavamani
  • Start date
B

balaguru thavamani

Guest
Is er een relatie tussen Antenne Gain en antenne dekkingsgebied.

yeh zeker er
G = n (4 pi / lambda) A

Deze vergelijking bepaalt de benodigde antenne voor de opgegeven winst op een bepaalde golflengte.Toegevoegd na 2 minuten:Het netto rendement n is het product van de conus diafragma efficiëntie na, die afhankelijk is van het elektrische veld verdeling over de antenne diafragma (het is het kwadraat van het gemiddelde gedeeld door het gemiddelde van het plein) en de totale straling rendement n * = Pout / Pin geassocieerd met verschillende verliezen.Deze verliezen omvatten spillover, ohmse verwarming, fase nonuniformity, verstopping, oppervlakteruwheid, en cross polarisatie.Zo n = nb * n *.Voor een typische antenne, n = 0,55.

Ik denk dat balaguru thavamani is praten over het dekkingsgebied van het signaal uitgestraald door de antenne, en NIET de doorsnede van de antenne.
Nou het dekkingsgebied, hangt af van meerdere factoren, en de winst van de antenne is gerelateerd aan het dekkingsgebied van de indirecte manier.Winst van een antenne: het uitgestraalde signaal zal gericht zijn op het gewenste dekkingsgebied.In vergelijking met het ideale Isotrope antenne een directionele antenne met het pand zal een grotere dekking in een bepaald gebied.

Groeten
M

hi magnetra,

Bedankt voor uw antwoord.

Mulitple factor zin wat zijn de belangrijkste parameters?

Wat ik denk van mijn kennis is dat Antenne bereik afhankelijk
1.Height van de antenne
2.Size van Antenne (groot formaat => grote winst => lange afstand)
3.Nearby terrian
4.time van de dag
Natuurlijk is elke antenne een verre veld patroon dat 2.D ^ 2/Lamda, en signaal verzwakt, afhankelijk van de demping factor en signaalsterkte.

balaguru thavamani, hebben enkele van de factoren genoemd door atul_microwaves_antenna als
1.Transmit Power (Pt)
2.Antennehoogte
3.Dekkingsgebied terrein

Maar een feit dat je moet begrijpen is dat de term "Antenne Coverage Area" wordt gedefinieerd door het vermogen van de ontvanger eenheid om tx signaal te detecteren.Het gebied waarbinnen een ontvanger kan detecteren het verzonden signaal bepaalt het dekkingsgebied voor de verzendende antenne.

Groeten
M

hi magnetra,

dank voor uw antwoord

Nu heb ik begrepen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back