analoge en digitale grond

M

marco110

Guest
ontwerpers, wat zijn de methoden die u gebruikt voor het isoleren / verbinding tussen de analoge en digitale gronden, die betrekking hebben op uw PCB's.

De gebruikelijke methode is om de analoge en digitale schakelingen op verschillende gebieden van de raad met hun eigen grond en macht vlakken onder hen.De grond vlakken zijn aangesloten op een punt in het kader van het deel van het circuit waar de analoge en digitale signalen worden aangesloten.Voorbeeld van interfaces ADC of DAC.

Als je ze nodig hebt om elektrisch trad op een ster, maar behandeld als afzonderlijke netten, dan is wat ik doe is om AGND ga naar pin van een TestLoop component en treden op pin 2 van die test lus aan de GND starpoint.Ze worden dan elektrisch verschillende netten, maar u mee met een tespoint / testloop, wat nuttig is voor het testen toch.Van toepassing indien u gebruik maakt van vlakken of tracks voor een van beide of beide / vele gronden.

Git

uw vraag is niet duidelijk.
wil je de controle op audio-apparaat met een dld of MUC etc?
duidelijk maken dan zal ik u vertellen het antwoord

Heb ik gelijk zeggen een ster topolgy heeft de voorkeur?Met andere woorden, ik zal gebruik maken van verschillende power-en grondwater vliegtuigen voor analoog en digitaal, en sluit ze op een enkel punt?is het gebruik van ferriet kraal die nodig zijn om verbinding te maken tussen de gronden op dat punt?wat is testloop component?

Omdat dgnd hebben meer lawaai, en het kan interfereren agnd.Dus je
kunt beter gebruik maken van een Ferriet Bead.

Nee nee nee nee nee!.Een Ferriet kraal zal ADD inductantie.Voor de digitale kant die u wilt bewaren stroomvoorziening lus inductantie zo laag mogelijk.

Ja, join gronden slechts op een plaats.Door een TestLoop Ik bedoel een lus van vertind koperdraad gesoldeerd in twee kussentjes 150mil over elkaar.Het maakt een goede test te hangen een reikwijdte of meter voorsprong op, en, voor zover uw PCB en Schematische programma is elke zijde van dit punt is een ander net.Als de ene kant is DGND en de andere kant is AGND, dan is dat uw ster punt en je hebt bedrogen het programma te laten denken dat je redenen zijn niet samengevoegd.Als u zich bij hem voegen, krijg je een fout of erger nog, ze (AGND en DGND) zal worden omgeleid als hetzelfde netto.

Git

Hi Freinds,

Is er een software voor het simuleren grond geluid?

Groeten

Hoi,

Voor toetreding tot angd & dgnd, soms gebruiken we ferriet kraal, soms gebruiken we 0 Ohm weerstand.

Ik zou graag willen weten, wat het beste is?

Ferriet kraal zal inductantie.Voor de potentiële tussen hen is er geen probleem, maar zij fungeren als een filter in het hoogfrequente signaal.
Daarom zal het voorkomen ribbeling vanwege anlog circuit lawaai.

Hallo allemaal, dit is goed onderwerp voor de bijbehorende disscuss.Ik
ben ook nieuw in mixed signal design.In sommige mixed signal IC (ADC of Analoog MUX), de AGND en DGND hebben een eigen pion, maar sommige van hen slechts enkele pin GND.Dus hoe om te gaan met het in termen van PCB design?

Hi Kousi,

Ferriet kralen worden ook gebruikt om de stroomvoorziening lawaai zoals macht stuiteren en GND weigeringspercentages, ferriet kralen zijn meestal ingevoegd tussen de voeding en Vcc terminal van een IC door trial and error.Groeten

Ramesh

stertopologie gebruik bij het aansluiten van verschillende gronden

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back