Altium Designer

A

AMCC

Guest
Hi all,
Ik ben een newbie in Altium Designer.Na vele jaren werken met OrCAD, en dan met Mentor Expeditie ik nu begonnen met Altium.

Ik ontdekte dat veel functies die ik gewend was niet aanwezig (of op leas ik kan het niet vinden ...) in Altium.
Kunt u mij vertellen wanneer de volgende functies zijn aanwezig in Altium en hoe kan ik toegang tot hen:

1-Handmatig verplaatsen van een via (op een volledig gerouteerd track) handhaving routing (met 45s) en het vermijden van shorts.

2 - Automatisch aangrenzende sporen schuiven tijdens het verplaatsen van andere (met behulp van Ctlr toets).

3 - Automatische routering van enkele (of geselecteerde) nummers.

4 - Automatische Optimalisatie van een slechte hand gerouteerd track (stel een volledig gerouteerd track met extra bochten ... kan het automatisch verlagen?)

5 - Vermijd component pick-up als ik routing.(Selecteer ik de interactieve routing tool ... maar soms heb ik ophalen componenten).

6.Sleep een gerouteerd component met bijbehorende netten en het vermijden van shorts.

...Nou ik denk dat dit genoeg voor vandaag.

U zult begrijpen dat ik al op te zoeken voor deze functies, maar documentatie is nooit degene die we graag ...

Hartelijk dank voor uw hulp.
Weddenschappen groet aan u allen.

AMCC

Welke versie van Altium Designer gebruikt u?Sommige van wat je wilt is beschikbaar in de nieuwe versies, maar niet de oudere.

House_Cat wrote:

Welke versie van @ ltium Designer gebruikt u?
Sommige van wat je wilt is beschikbaar in de nieuwe versies, maar niet de oudere.

1.Niet beschikbaar voor W09.In W09, selecteert u de via en sleep, zorg voorkeuren zijn ingesteld op 'Bewaar Angle when dragging "en" Push Conflicterende Object ".Shift R schakelt de modus onder "push, negeren, vermijden en stoppen bij tegenstrijdige object".

2.Verkrijgbaar in de S08 alleen voor het plaatsen van nieuwe sporen.Je kunt wisselen de push-modus met Shift R.
In W09, werd de druk uitgebreid met bewegende nummers alsook het plaatsen van nieuwe.Voorkeuren>> PCB Editor>> Interactieve Routing, en de toggle is nog steeds Shift R.

3.Verschillende manieren - Alle uitvoeringen: Auto Route>> Verbindingen, of Auto Route>> Net (snelkoppelingen AC of AN).
In versies S08 en W09 is er ook een andere manier - handmatig starten van de interactieve route (snelkoppeling PT), en vervolgens Ctrl Right Click om automatisch de route.

4.Niet beschikbaar.

5.Lock de componenten en u zult niet kunnen kiezen of ze te verplaatsen.U kunt een globale slot doen door gebruik te Soortgelijk zoeken Objects, het selecteren van een component, en vervolgens met behulp van de Inspecteur Panel.U kunt vergrendelen afzonderlijke componenten door er dubbel op te klikken om het dialoogvenster Eigenschappen.

6.Vermijden shorts is uw verantwoordelijkheid.U kunt echter slepen verbonden tracks met componenten in alle versies van het instellen van de optie in Voorkeuren>> Algemeen>> Overig>> Comp Drag.Vervolgens gebruikt u "Move Component" (toegangstoets MC) te slepen de component.U zult niet in staat zijn om onderdelen draaien terwijl ze te verplaatsen, zolang de sleep-optie is geselecteerd in de Voorkeuren.

Ik zou graag willen weten, waar kan ik het circuit maker software,
Kon u help me out

__sree

hoe om te voorkomen dat DXP ontwerper langzaam geworden espeacially in meerlagige design ... ik ervaring in mijn ontwerp .......

Akramin84 wrote:

hoe om te voorkomen dat DXP ontwerper langzaam geworden espeacially in meerlagige design ... ik ervaring in mijn ontwerp .......

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back