alternatieve methoden voor create eigen energiemeter

V

visva

Guest
ik ben in werken te creëren eigen energie meter. ik heb gezocht ADE775x, ADE776x serie. maar het is met enige moeite om dit te doen (transformator, shunt weerstand .. enz.). dus iemand me helpen. Is er een alternatieve methoden (IC, circuts .. enz.) voor het meten van energie voor enkele fase. Hier wil ik weer deze energiemeter waarde in het LCD-scherm met behulp van micro-controller (89S52).

Om de juiste figuur van uw energieverbruik te krijgen moet je de stroom en de spanning te krijgen, ze vermenigvuldigen, ze vervolgens te vermenigvuldigen met de cosinus van de hoek tussen hen dwz VA Cos phi. Als je bedenkt dat de huidige consumptie is vooral het gevolg te wijten aan ohmse belastingen (elektrische ovens, elektrische verwarming, elektrische douches), dan is de cos Phi term kan worden verwaarloosd. Als u echter niet over deze grote power users en hebben veel van de transformator gedreven items, dan krijg je een cijfer hoger dan de werkelijke waarde. Ook als uw netspanning constant is, hoeft u niet om deze term te overwegen, maar in de meeste landen van de netspanning wordt gehouden om slechts + - 10%. Dus een ruwe maatregel zou zijn om de huidige vervolgens display (keer de netspanning) als kW dwz voor een nominale 230V netspanning te meten, indien de voedingsspanning was 8.2a, waarna het display zou lezen (8.2 X 230/1000) = 1.88 KW. Openhartig

Ik weet hoe te berekenen energie. maar ik moet weten wat zijn schakelingen of IC (componenten) voor de berekening van energie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back