Algemeen Electronics vraag

M

metalbender

Guest
Ik moet voor het meten van een snelle piek spanning van een motorfiets ontsteking.Het is tussen 80 en 100 volt, lage energie.Voor mijn multimeter om het te lezen, kan ik het aansluiten van een condensator om de spanning vast te leggen dan het te lezen met mijn meter?Zo ja, wat zou de specs op de condensator?
Ik heb ook een oude Tek 422 oscilliscope maar het probleem is het meten van een korte spanning spike.
Bedankt.

De kap zal niet werken omdat het glad uit de spike.Om een dergelijk signaal met behulp van een analoge oscilloscoop je te maken repetitieve (vergeet niet om de 10:1-ingang gebruiken).

Meeste oscilliscopes hebben een enkele sequentie trigger functie die u zou moeten kunnen gebruiken om je piek te zien.Ik weet niet of uw specifieke toepassing of niet heeft, maar zelfs de meest elementaire nieuwere scopes hebben deze functie vandaag.Het is van cruciaal belang voor het vinden van dingen zoals spanningspieken die niet repetitief zijn.U zojuist de trigger spanning te zijn van een zekere spanning en wanneer de reikwijdte detecteert een spanning boven de trigger spanning zie je de spike.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back