afgedrukt nodig monopole overzicht

K

kolesov

Guest
Hallo, Kan iemand mij een overzicht van gedrukte monople? Ik waardeer het als die er zijn gemakkelijk te unterstanding voorbeelden. Bedankt.

Hi kolesov Voor welke applicatie heb je nodig deze gedrukte monopole? Een probleem van hen is vaak de (grote) grond die ze nodig hebben. Vaak is het beter om een ​​gedrukte dipool ... Greets

Een truc is om de grond vlak gebied einde voor de rand van de PC-kaart is bereikt. Het stralende element van de Monopole is verzonden loodrecht op de rand van het grondvlak gebied.

OK, OK maar als je wilt een vlakke gedrukte monopool, waar ook de radiator is 'gedrukt' design zal dit niet werken. U heeft een relatief grote grondplaat ...

De radiator is in het vlak van de PC-kaart. Dit is de methode die wordt gebruikt op commerciële 802.11b kaarten met de verdere vermindering van de raad van bestuur de ruimte door het buigen van de andere kant van de radiator in een rechte hoek aan de andere kant.

Het is een interresiting idee ... Hebt u een idee over de winst van een dergelijke antenne?

De bocht aan het uiteinde zet ook een aantal straling in de richting van wat er zou zijn geweest aan het einde op de radiator. Ik vermoed dat het rendement is onder de 100% en met straling in alle richtingen de winst zou zijn iets minder dan isotroop.

Hallo, bedankt everone. Ik denk dat dit typ van de antenne is echt iets voor de toekomst vanwege zijn kleine formaat en lowcost.

Misschien is dit doc is interessant voor iemand. Maar ik kon geen enkele foto's van typische stralingsdiagram van de antenne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back