ADS-Multi Band Antenne

A

antennadesign54321

Guest
Hi Guys, In een microstrip antenne, ik wil op een beperkt grondvlak maken + Ik wil een kleine rechthoekige geleider plaats op de achterkant. Kan je laat het me weten hoe doen we dat. Zie de bijgevoegde afbeelding. Bedankt voor je hulp. Groet,

kies cond2 en trek het maaiveld .. Open substraat editor klikt u op de onderste geleider veranderen de cover optie om het vliegtuig strip dan kaart de onderste geleider naar "cond2"

Hoi theepak, bedankt voor uw reactie. Ik begreep de grond deel, maar hoe zit het met het hebben van een kleine dirigent ook op de achterkant. Uit de figuur hierboven ziet het er de grond en geleider (op de rug) is op hetzelfde niveau? is het? nogmaals bedankt.

In mijn ontwerp heb ik gebruikt lambda / 4 strip in de grond vliegtuig naar inkeping te introduceren in de gewenste frequentie In ur ​​figuur zijn ze in hetzelfde niveau .. Het is te inkeping te introduceren in de frequentie u kunt kunst en wetenschap van UWB-antenne gelezen door schantz

Hoi theepak, bedankt voor het verwijzen van mij dit boek. ik zal check it out .. Btw, weet u hoe u de dirigent op hetzelfde lage grondvlak?

De grond vliegtuig dat ur tekening in "cond2" is ook een dirigent net te tekenen, dat boven de geleider in "cond2" laag ...

Ok. Ik heb een vraag. Hoe om te zien de huidige verdeling met behulp van ADS en wat waarnemingen moeten vanaf dat?

Met behulp van de huidige distributie van u kan een idee op het coressponding frequentie welk deel van de antenne actief is .. voor Ex .. overwegen ur het ontwerpen van een inkeping in de UWB frequentie met behulp van een gemorst ring resonator. Het oppervlak huidige ll worden geconcentreerd rond de gemorste ring in de inkeping frequentie. Ik heb gedaan met behulp van CST. Maar in de ADS ik ben niet zeker ..

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht toegevoegd om 10:32 ---------- Vorige post was om 10:30 ----------</span></span>
Maar als er geen optie in ADS, U kunt proberen om H-veld export .. Probeer dan j = n * H te gebruiken .

Hoe de huidige verdeling met behulp van ADS zie
ADS Momentum is gebaseerd op de methode van momenten, die ervoor zorgt voor de stromen op de geleiders. In de ADS 2009, kunt u de huidige dichtheden met Momentum> Post-Processing> Visualisatie

Hi Volker bedankt voor uw reactie. Eigenlijk heb ik een multiband antenne voor 2 tot 4 Ghz ontworpen, iam het krijgen van de S (1,1) minder dan -10 dB in het assortiment. Mijn faculteit heeft mij gevraagd om de huidige verdeling op verschillende frequenties zien zeggen 2,3 Ghz, 2,5 Ghz, 3,4 Ghz. Ik gebruikte Momemtum-> postprocessing-> visualisatie .. Ik zie alleen de lay-out van mijn antenne met ALL in het blauw. Ik dont zie geen stroom verplaatsen of iets dergelijks, ik krijg de straling patroon dat is prima. Kan je laat het me weten hoe pak je het aan? zijn zeer urgent voor mij als ik mijn resultaat en submitt aan mijn faculteit zo snel mogelijk samen te stellen. nogmaals bedankt voor uw tijd.

Heb je gecontroleerd de oplossing tabblad voor de frequentie en de Plot Eigenschappen voor schaal?
45_1326374063.png

Hallo Volker, controleerde ik de Plot Eigenschappen, en ja nu iam in staat om enkele actuele zien. Wat ik gemerkt dat wanneer ik check het vakje 'log-schaal' dan de huidige is veel meer zichtbaar dan wanneer het niet gecontroleerd. Wat zegt dat? Dit was de reden waarom ik niet in staat was om voor te zien van de huidige. Ook kunnen we ook de Gain in 3 dimensionaal beeld.?

Wat ik gemerkt dat wanneer ik check het vakje 'log-schaal' dan de huidige is veel meer zichtbaar dan wanneer het niet gecontroleerd. Wat zegt dat?
Dit is logisch. Met de log-schaal (dB), zijn kleine waarden meer goed zichtbaar.
Kunnen we ook de Gain in 3 dimensionaal beeld
Bedoel je de antenne stralingspatroon.? Ik dacht dat je al dat zag in de 3D-viewer?

Hallo Volker, Ja, ik heb de 3-dimensionale stralingsdiagram van de antenne kreeg, wat ik bedoel ik dat ik wil de winst van de antenne te berekenen bij verschillende frequenties? zeg 0-6 Ghz.? Kan ik plot it? Ik ook probeerde om de verschillende waarden van de VSWR plot, dus in het complot resultaten pagina, gebruikte ik de vergelijkingen, en schreef y = VSWR (S (1,1)), maar als iam de waarden van de VSWR te controleren, ze frequenties geselecteerd door hem zijn als 0,73 Hz, 73Hz, 730Hz en zo verder, kan ik kiezen op welke punten ik moet een Frequenties (en dus VSWR berekend)). In het kort Ik heb al S (1,1) 0-6 Ghz voor alle waarden in de vorm van een grafiek, ook ik hetzelfde voor de VSWR, en Gain willen. Ik waardeer u voor uw tijd. Groet,

Ik heb op deze vragen te laten aan andere forum leden, omdat ik geen gebruik maken van Momentum mezelf.

Als u graag de frequentie wilt wijzigen kunt u simulatie stapgrootte.

bedankt theepak, Ook ik wilde het stralingspatroon, Gain, VSWR Vs Frequency plot. Ik heb een harde tijd doen. Kan je laat het me weten hoe kan dit worden gerealiseerd .. Ik heb de S (1,1) Resultaten van 1 tot 6 GHz hebt, wil ik de Gain, VSWR, voor dezelfde frequentie, en het stralingspatroon (2D) voor deze specifieke frequenties plot. Bedankt

Voor VSWR u kan doen op twee manieren, met behulp van Vergelijkingen u kan doen. anderszins te exporteren van de S-parameter en gebruik van Excel of MATLAB om VSWR te vinden vanaf S-parameter. Gain i dunno hoe dat te doen .. u kunt noteren de maximale winst in elke frequentie en het gebruik van Matlab plot

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back