ADC

Y

yalda_1749

Guest
Hoe kan ik een 10 bit ADC (zoals een in AVR uc) met een hoge resolutie als een 12_bit ADC? Pleaz help me, thanks

Hi Yalda,
Het korte antwoord is, kunt u niet.Je kan het lijken meer bits door oversampling, maar dat zal voeren en fouten.Het beste om te doen zou zijn om een externe ADC, zoals LTC1298 met interfaces met SPI (3 regels van je micro.) Hoop dat dit antwoord op uw vraag, maar als je meer hebt, just ask.
Best wishes,
Robert

Hi Yalda,
Je vroeg voor meer info, en ik geef het hier, in de hoop dat het anderen te helpen, als goed.Kortom, met behulp van de LTC1298 omvat dit:
(1) Activeer CS door het nemen van het laag.
(2) Stuur (shift out) configuratie bits aan de LTC1298.
(3) Read (verandering in) de 12-bit meting van de LTC1298.
(4) Deactiveren CS door het nemen van het hoog.
De data sheet tonen deze processen, en hoe u deze draad aan op je controller.Je moet het downloaden van de data sheet voor de LTC1298 en kijk er doorheen.U kunt hier vinden:
http://www.linear.com/pc/downloadDocument.do?navId=H0, C1, C1155, C1001, C1158, P1445, D2760
Welke taal gebruik je programmeren uw micro?Ik ben niet te familliar met de AVR, ben ik meer in zuivere intercommunales, en het is erg gemakkelijk geweest om deze chip met PIC gebruiken.
Hoop dat dit helpt, maar als je nog vragen, just ask.
Groeten,
Robert

yalda_1749,
U kunt meer resolutie door het toevoegen van geluid aan de analoge ingang, en het gemiddelde van meerdere monsters van de A / D uitgang.Houd er echter rekening mee dat deze techniek verbetert de resolutie slechts, niet de nauwkeurigheid.
Groeten,
Kral

U kan gaan voor 8 bit also.10 bit is bijna 10-15 maal die van de 8 bit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back