K
KrisUK
Guest
Ik was van plan door middel van een examen oud papier naar praktijk voor een tentamen en ik had een vraag over een PCM-systeem.Ik weet hoe een PCM-systeem werkt, maar de vragen zijn een beetje over mijn hoofd:
De ADC heeft de volgende spec:
Resolutie - 10 bits
Succespercentage - 2 micro seconden
Bereik ingangsspanning - 0V-5V
Vermogendissipatie - 875mV1.Bereken de kwantisatie fout voor de ADC.
2.Wat is het binaire getal op de uitgang van de ADC als de ingangsspanning is 0.2V?
3.Klok A (klok die naar de bemonstering poort) heeft een frequentie van 6kHz B en Klok (klok marktleider in PISO-register) heeft een frequentie van 1MHz.
a) Wat is de hoogste frequentie die analoge ingang op betrouwbare wijze het systeem kan verwerken?
b) Hoe lang duurt IUT nemen de PISO te registreren om de uitgang van een 10-bits monster uit de ADC?
c) Bereken de periode van de klok A.
d) Gebruik uw antwoorden van b) en c) om te berekenen hoeveel PCM zenders identiek zijn aan het in deze vraag kan worden gecombineerd met behulp van TDM op een communicatieverbinding.
Niet al te zeker over een van hen of hoe ze te doen.
Ook zijn op de vraag op een eenvoudige radio-ontvanger.
Ik heb een spoel begroot op 10mH en een variabele condensator vastgesteld op 40pF.
Bereken de resonantiefrequentie van de afgestemde circuit.
Bedankt voor alle hulp.
De ADC heeft de volgende spec:
Resolutie - 10 bits
Succespercentage - 2 micro seconden
Bereik ingangsspanning - 0V-5V
Vermogendissipatie - 875mV1.Bereken de kwantisatie fout voor de ADC.
2.Wat is het binaire getal op de uitgang van de ADC als de ingangsspanning is 0.2V?
3.Klok A (klok die naar de bemonstering poort) heeft een frequentie van 6kHz B en Klok (klok marktleider in PISO-register) heeft een frequentie van 1MHz.
a) Wat is de hoogste frequentie die analoge ingang op betrouwbare wijze het systeem kan verwerken?
b) Hoe lang duurt IUT nemen de PISO te registreren om de uitgang van een 10-bits monster uit de ADC?
c) Bereken de periode van de klok A.
d) Gebruik uw antwoorden van b) en c) om te berekenen hoeveel PCM zenders identiek zijn aan het in deze vraag kan worden gecombineerd met behulp van TDM op een communicatieverbinding.
Niet al te zeker over een van hen of hoe ze te doen.
Ook zijn op de vraag op een eenvoudige radio-ontvanger.
Ik heb een spoel begroot op 10mH en een variabele condensator vastgesteld op 40pF.
Bereken de resonantiefrequentie van de afgestemde circuit.
Bedankt voor alle hulp.