ADC Voltmeter Nimh cel

N

NFHertz

Guest
Hello. Ik heb wat advies. Ik ben bouwen van een aangepaste NiMH acculader en ik doe de ADC routines om de piekspanning van de NiMH cel (onafhankelijke cel lader) op te sporen. Het probleem is dat de metingen niet stabiel / accuraat is. Ik heb Vref + 1.800v geprobeerd, maar het lezen zijn 20mV uit en dan, met 4.5vi soms de juiste waarde, maar het is niet stabiel, zelfs geprobeerd de gemiddelde waarde, maar het is springt de hele tijd. Ik probeerde een 15nP cap met GND en een serie weerstand 1k in AN0, maar het is hetzelfde. Wat zijn de juiste procedures om een stabiele waarde te krijgen? Lees ik het te snel? Met VREF + 1.800vi te krijgen (1,8 / 1024) = 1,7578125 resolutie heks is heel goed, maar de ADC te lezen krijgen is er mis met 20mV het lezen van een enkele cel weet niet waarom. Sommige ideias plz. Bedankt

Ik zou gebruiken 2.50V of 4,96 V voor V-ref De beste manier zou zijn om te nemen 16 of 64 samples werken dan de gemiddelde en gebruik dat, als het een PIC dan alleen deze 10-bits doen A / D dat 20mV is niet slecht helemaal Als u Beter accurate readng waarom dan geen gebruik maken van een 12/24bit A / D-chip

[Quote = wizpic] Ik zou gebruiken 2.50V of 4,96 V voor V-ref De beste manier zou zijn om te nemen 16 of 64 samples werken dan het gemiddelde en gebruik dat, als het een PIC dan alleen deze 10-bits doen A / D die 20mV is helemaal niet slecht Als je Beter accurate readng waarom dan geen gebruik maken van een 12/24bit A / D chip [/quote] Hallo wizpic. Bedankt voor het antwoord. Ja, het is een PIC 16F876 / 886 en ik heb nog wat 18F2550, maar ik denk dat ze zijn allemaal 10-bits. Ik zal proberen uw aanpak en zien wat ik kan krijgen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back