Adaptieve filtering / vraag?

L

likehim

Guest
Hi all,

Er is een klein detail Ik ben naar boven binnen
signaalverwerking toepassing.
OK, het probleem is voor het filteren van een signaal, maar met een adaptief algoritme.
Het signaal is niet stationnary.Ik heb al getest veel spullen:
standaard numerieke filter, time-frequency filtering (dwz wavelett gebaseerd
denoising) etc maar geen van hen gaven positieve resultaten op.
I WANT TO TRY NOW ADAPTIVE FILTER.
Theorie is mooi, eenvoudig te begrijpen, maar ik heb een groot probleem
Wat moet ik gebruiken als "gewenste signaal", want ik heb slechts een het een
Ik wil het filter?
Thx op voorhand.
PS = Het geluid kan niet worden beschouwd als Gaussian.

Normaal wordt de gewenste signaal is een pilot-signaal dat weten voordat de hand en als zodanig wordt gebruikt voor het ijken van de coëfficiënten.Controleer of er de mogelijkheid van het vinden van het antwoord op bekende ingangen en gebruik deze.Dit is afhankelijk van uw aanvraag.
BRM

Hoi,
Er zijn verschillende situaties adaptief signaal procesing.Uw situatie is de bron en het kanaal zijn beide unkonwn en moet u een schatting van het kanaal van het uitgangssignaal is.Je moet vertrouwen op de statistieken kenmerk van de bron.Als het niet stilstaat, is het cyclostationary?Hoop dat dit kan u enkele aanwijzing

Allereerst moet u meer specifiek.Geen stationaire signaal met geen Gaussiaanse ruis is tot globale beschrijving.Wat wilt u krijgt na filter?Als het is gewoon signaal zonder geluid, dan moet u bouwen model voor dat geen Gaussiaanse ruis.Is het toespraak met impulsvermogen lawaai (klikken)?Is het twee personen praten en dat u probeert te filteren op uit?Ik ben echt niet niet dat adaptief filter zal helpen u veel van die gevallen.
Sante.

by Anthony Zaknich.

Probeer Modified Probabilistische Neurale Netwerk
door Anthony Zaknich.De MPNN werd gebruikt als adaptief filter in digitale signaalverwerking.U kunt downloaden zijn proefschrift op http://www.draztronix.com.au/pdfs/Anthony_Zaknich_PhD_Thesis.zip

Hi likehim,

Ik ben het eens met dsp4us.Je moet aangeven waarom heb je nodig voor het filteren van het signaal, dwz die eigenschappen moeten worden gewijzigd.Wilt u om wat verstoring (lawaai)?In dit geval, dat zijn de bekende kenmerken van het goed signaal een die van het geluid?Zonder een duidelijke specificatie van het probleem is het niet mogelijk om het op te lossen.
Groeten

Z

Dit is inderdaad een dubbelzinnige kwestie.U zegt dat u een gewenste signaal en je moet van toepassing adaptieve filtering.Wanneer er sprake is van een verplichting tot het proces van signalen dat de resultaten uit operaties in een omgeving van onbekende statistieken of een die inherent niet stationaire een adaptief filter wordt gebruikt, want het biedt een betere oplossing voor het probleem.Bijvoorbeeld in de communicatie-systemen hebben we ISI (intersymbol interferentie en ruis) die kunnen worden geëlimineerd / verzacht met behulp van adaptieve filtering algoritmes.

waarom dont u opzoeken iets op blinde bron scheiding?Ik had een soortgelijk probleem weg terug, [i wilde aparte signalen 2], maar het project groeide snel uit de hand.
Ik heb later uitvoeren nLMS een filter op de TMS 5416 al, werkte enigszins ok.
Het belangrijkste probleem dat ik had was bij de overflow kwesties.

succes

Beste likehim,

Heeft u geprobeerd Wigner filteren.Het is een time-frequency filtering worden gebruikt voor niet-stationaire signalen.U kunt ook veel informatie over Wigner-Ville verdeling gebaseerd filteren.En een hoop informatie is te vinden op het volgende webadres:

http://case.caltech.edu/tfr/

BR,
Ishtiaq

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back