Actueel Sensing met Opamp

N

nishal

Guest
Ik heb een schema gemaakt, welke zintuigen AC stroom (van IGBT) met behulp van een eenvoudige OPAMP en met gain instelbaar. De uitgang wordt aangesloten PIC ADC voor het weergeven van de belasting aangesloten in de UPS. Dank bij voorbaat. -Nishal

Heeft u ook behoefte aan een galvanische isolatie tussen de gemeten stroom en de pic?

Dank Heychel voor uw directe antwoord isolatie is niet nodig aangezien de huidige sensing uitgang is alleen in millivolt. - Nishal

Ik denk dat het je kan helpen. Hiervoor moet je een weerstand (een kleinere, zoals 1 ohm) in serie breken de huidige bron. Dan moet u gebruik maken van een operationele versterker om de voltaje daling over de weerstand te meten. Dit circuit heeft een versterking van een (1 mA op R resulteert in 1 mV op Vo). Als u wilt dat een ander voordeel, hier is de formule.
37_1195700347.jpg
Beschouwde dat je een sinus-signaal, dat kruising tussen + V en-V hebben. U moet gebruik maken van een gelijkrichter brug voordat R om een ​​al positief signaal hebben. Na de operationele versterker, kunt u een filter gebruiken om een ​​CC-niveau, of neem gelijke afstand van elkaar monsters op uw PIC (>> 100Hz) om de signaalwaarde te reproduceren. Ik hoop dat het je helpt. Excuseer mijn Engels.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back