Actieve Inductoren

N

nwo4life

Guest
Ik vroeg me af of iemand kan me vertellen wat actieve smoorspoelen zijn en hoe ze gemaakt zijn in CMOS.THANX in Advanced

Heb je het over een GIC (algemeen impedantie converter)?Deze zijn ongeveer een lange tijd - neem een kijkje op Actief Filter Design by VanValkenburg.Deze zijn in principe twee-terminal schakelingen gemaakt van opamps, weerstanden en een condensator.Wanneer u een kijkje nemen in de twee terminals, zie je een IV (stroom-spanning)
van de kenmerken die mimische en inductor.Als u bijvoorbeeld een sinusvormige spanning en meet de huidige sinusoidaal gaan op het apparaat, zie je dat de spanning leidt de huidige 90 graden -
en dat is wat je zou verwachten van een inductor.Echter, zoals ik al zei, het circuit bevat geen smoorspoelen.De waarde van de inductantie hangt af van de condensatoren en weerstanden gebruikt in het circuit.
of this.

Dus ik denk dat wat u zoekt is een CMOS-uitvoering
van deze.Of misschien zijn er andere technieken.Maar ik weet voor een feit dat GIC's werden uitgevoerd in een groot aantal actieve filter ontwerpen.

Probeer googlen "GIC algemene impedantie converter" of nemen een kijkje bij de verwijzing van bovenaf.Ik denk dat de originele versie van het boek werd gepubliceerd in 1982.

Met vriendelijke groet,
v_c

Hallo

Het is waar dat er zo veel kranten en gepresenteerd schakelingen inzetten GIC, maar worden zorgvuldig voor de keuze topologie.Omdat sommige nonideality in OpAmps door sommige gepresenteerde schema's kunnen vernietigen uw transfer functie.
U schould zorgvuldig simuleren gecompenseerd kwestie en frequentie karakteristiek.

Groeten

Probeer zoekt dit boek: Design van Active RC schakelingen
Auteur: Leonard T. Bruton (dit boek is uitgegeven hoewel)
Presenteert uitgebreid over Immitance Converters.
Ook kijken op IEEE Xplore voor R. Senani.Hij heeft gewerkt met deze voor een lange tijd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back