actief spanningsdeler?

7

7rots51

Guest
Hallo

Ik wil een 0-10Vdc signaal conversie tot 0-2,5 Vdc. Ik doe het met twee weerstand (1%) als een passieve spanningsdeler, Zowel de lineariteit is niet goed en in sommige regio van volledige assortiment van de waarde van de niet-lineariteit is hoog . Als ik een .01% weerstanden het probleem kan worden opgelost, maar de kostprijs is te hoog.

Ik moet weten is er een actieve oplossing met opamp voor dit probleem, (met gebruik van 1% weerstanden en precisie opamps).

Hoe bereik ik een precisie verdeler met uitstekende lineariteit (max. nonlin 2 mV bij 10V)?

Groeten

Ik vermoed dat u met het laden effecten van uw netwerk op de bron en de bestemming van uw signaal.Probeer het bufferen van de input en output met versterkers precisie op (een paar uV offset en) drift in de winst van 1 configuratie (uitgang op - input).Gebruik 1% weerstanden in uw divider.Tussen hen hebben een afgeluisterd weerstand (potmeter) met de boven-en onderkant van uw divider weerstanden en de ruitenwisser aan de uitgang op amp.Gebruik een vertrouwde volt meter naar de ruitenwisser positie voor de gewenste 1 / 4 aan te passen verhouding.Zijn de boven-en onderkant weerstand ongeveer 99% van wat je normaal zou hebben en maken de tikte weerstand ongeveer 3% van het totaal.Op deze manier het grootste deel van de scheidingslijn weerstand netwerk bestaat van lage weerstanden temperatuur gevoeligheid en de temperatuur gebreken van de potmeter zal worden geminimaliseerd.Vergeet niet groot genoeg power supply voltages te gebruiken zodat je niet de common mode input bereik van de op amps overschrijden.

I didnt begrijpen waar is de nonliner element aan de passieve spanningsdeler.(Load worden lineair.)

Als u opamp vindt u probleem.

Eerste probleem is offset van opamp
en de tweede weerstand je zult opnieuw gebruikt voor de opamp.

Mijn idee, gebruik hoog vermogen weerstand voor divider en gebruik in de kleine owen voor stabil temprature voorwaarden.

Ik syspect de niet-lineariteit is van de huidige grenzen van wat het besturen van de verdeler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back