Actief belasting gemeenschappelijke bron Amp..

B

Blackuni

Guest
Hi All,

Ieder een dit ontwerp voordat u Gm / id.Deel uw inzichten.

Ik kreeg sloeg als mijn berekend vs gesimuleerde resultaten zijn niet matchen.

Bedankt,

Er zijn geen problemen met het gebruik van genetisch gemodificeerde / Id respectieve naar CS amp.Je hoeft alleen maar om de gewenste Gm / Id waarde en Id vinden en (W / L) van Gm / Id vs Id / (W / L) curve.
Moeilijkheden komen van trade-offs tussen circuit parameters: lawaai en de discrepantie vaststellen W * L en de regio van de gewenste Gm / Id (lage Gm / Id voor de huidige verwerking, de huidige spiegels, hoge Gm / Id voor spanning verwerking, diff.pairs), krijgen vereist een hoge mate Gm / Id en lange L, bandbreedte - lage Gm / Id en korte L. resonable hoofd ruimte (Vdsat, Vov = VGS-Ve) ook kan beperken de regio Gm / Id selectie.

Uw berekend en gesimuleerde resultaten komen niet overeen?Het is afhankelijk van de gegevens die u gebruikt voor de berekening en hoe het ontained was.Ook simulatie resultaten kunnen verschillend worden verkregen.Kan de reden zijn in de simulatie setup.
In ieder garanties manier niets dat dit matching zal worden ideaal.
Kunt u uw probleem nauwkeuriger?

Hallo Denis

Bedankt,

hier is mijn ontwerp spec.

Prcess: 180nm
type: CS versterker met actieve belasting
GBW = 50meg, Cload = 1p, winst = ~ 5, VDD = 3.3

Ik heb gekozen (gm / id) NMOS bijbehorende id = 10 / w = 3,229 beide waarden voor L = 1U, Early spanning = 71,3

(gm / id) PBO = 5 bijbehorende id / w = 2,53 beide waarden voor L = 1U, vroeg spanning = 68

i berekend bedrijfsstroom frm deze vergelijking

GBW = (gm / id) x (id / 2 x pi x Cload) en de waarde is 31Umaar mijn gesimuleerde resultaten zijn

winst = 10, 3dB BW = 19meg, Id = 48u.zoals in het begin van de spanningswaarden mijn winst SHLD rond de 340 (gm / id) NMOS x vea_effCorrigeer me.

othr vraag
1.hoe te kiezen gm / id's voor NMOS & PBO's in serie geschakeld, omdat zij verschillende mobiliteit hebben, maar zal hebben dezelfde stroom.Laat het me weten als im niet duidelijkBedankt,

GBW = gm / (2pi * Cload) en je krijgt de waarde van gm.Kies een waarde voor gm / id als
10, de id = gm/10 voor sterke inversie.Doe de rest door middel van simulatie zoals Denis gezegd.

Oke.De volgorde voorgesteld door yschuang is meer juist.Je moet Gm kiezen op de eerste van uw GBW eis.Dit geeft uw Gm = 314uS en Id = 31.4uA bij Gm / id = 10 (NMOs).Dan kunt u PBO's te berekenen.
Als uw doelgroep te krijgen is ~ 5 zal dit betekenen dan na alles wat je nodig hebt om het te stabiliseren met negatieve feedback of voor PBO's of NMOS gebruik in verband diode als lading inctead actieve belasting [Gain = (GM / Id) NMOS / (Gm / Id) PBO].

Waarom simulaties zijn verschillend:
1) Bent u gebruik PBO huidige spiegel circuit voor actieve belasting?[Sommige jongens zomaar gate-source spanning bron wat is incorect]
2) Heeft u stabiliseren DC operatie punt van uw CS podium?Heeft u er zeker van dat apparaten niet vallen in triode regio?Vanaf dit punt de vcvs is nuttig element met winst van 1k.Sluit het is ingangen: plus op CS de uitgang, na aftrek van de VDD / 2; uitgangen: plus de input van CS fase trog hoog tijd constant RC circuit voor AC, na aftrek van de aarde.Dus u gemaakt negatieve feedback die zal stabiliseren DC operatie punt van uw CS podium.

En neem een bericht dat de vergelijking voor de GBW geen rekening gehouden met de intrinsieke capacitances van apparaten.En niets garandeert dat vroege spanningen goed overeenkomen met de werkelijke waarden van VDS.

Daar ga je.Bedankt voor een uitstekende uitleg door Denis.Volg de stappen zoals Denis deed.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back