Acculader bij UC-systeem

T

togarha

Guest
Hi!

Ik wil u een lader accu aan een accu beheerd systeem.Het heeft 4 Ni-MH (of Ni-Cd) batterijen in serie (tot 4.8V te bieden) en gedownload naar 3.3V met een lineaire LDO regelaar.

Ik wil op batterijen toe te voegen een acculader opladen van de 4 tot en als ik het toestel aansluit op een externe 12Vdc.

Het probleem is dat ik kan gebruik maken van Ni-Mh of Ni-Cd of alkaline batterijen, zo voeg ik de lader kan ik er binnen het systeem Alkaline batterijen aangesloten op de lader.Er is een lader controller die voorkomen dat het probleem te hebben Alkaline batterijen aangesloten?

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Ten eerste, in een batterij aangedreven applicatie die ik probeer met behulp van aviod voltage regulatoren of iets anders dat hen verplicht, maar soms is het onvermijdelijk.

Als je het kan draaien ten minste een niet-gereglementeerde microcontroller, dan kunt u gebruik maken van een analoge input te meten van een LED.Hoe hoger de lezing hoe lager het voltage-of u gebruik maken van een rekenkundige subroutine of een opzoektabel niet kritisch is.

Het bijhouden van de accuspanning tijdens het lossen zal een indicatie geven van de chemie-bijvoorbeeld iets meer dan 5V76 is een primaire.Buiten dat alle nikkel-batterijen zal zien er hetzelfde uit, alleen de duur van de heffing zal u vertellen of hij had cadmium of waterstof.Je zou ook kunnen uitvoeren van een test van kwijting aan de interne impedantie te bepalen, maar dat zou niet gegarandeerd nauwkeurige resultaten.

Ja, ik ben zeker dat ik heb gezien een lader primaire controller een alkalische dat zou kunnen herkennen, maar ik denk niet dat ik heb gezien dat ook kan beheren en NiMH NaCd als

Hai

Hier vond ik een acculader materiaal

http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc1659.pdf

Hoop dat dit helpt u

Nandhu

Let erop dat Ni-MH-batterijen 1.2V hebben wanneer zij kwijting dus als u een regelmatige heffing Ni-MH batterij haar spanning bereikt tot 1,4 V en wanneer u hebben 4 aantal van hen totale spanning van de eenheid geworden 5.6V.
Standaard voltage is 1.5V alkaline batterijen. Volatge Dus in totaal van de vier deel van hen geworden 6V.

Met een eenvoudige spanning compratore U kan detecteren of de battries zijn Alkalin of Ni-MH 5.6V veroorzaken en 6V kan gemakkelijk worden opgespoord.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back