AC spanning PIC ADC

M

markdem

Guest
Hi All, weet ik deze vraag is gesteld vele malen op het forum, maar ik ben nog steeds niet helemaal begrijpen wat ik moet doen.

Alles wat ik wil doen is naar AC spanning (220VAC) maatregel met een PIC.
Wat ik ben van plan te doen, is gebruik van een transformator wordt de spanning tot 7 volt, en gebruik vervolgens een weerstand verdeeld om de spanning tot ongeveer 500mV.Toen ben ik van plan om een AD737 RMS-converter gebruiken om het signaal DC te maken.Vervolgens zal ik dit doorgeven op de PIC ADC.

Is dit een goede manier om dit te doen, of moet ik proberen iets anders?

Thanks, Mark

Hi markdem

Voor het meten van de AC-spanning u kunt doen deze procedure met behulp van de transformator:De output van de transformator moet u verbinding met een potmeter als spanningsdeler

de output van deze kun je in een zomer met de operationele versterker.
(u kunt feed opamp met een voeding, zoek de circuits)
moet u een verwijzing spanning voor dat de output een sinusoïdale golf met 5v piek tot piek of minder en de spanning minimaal nul volt.

deze golf kun je verbinding maken PIC (ik neem aan dat je een PIC ADC)

Ik hoop dat u dit idee kan begrijpen en kan u helpen

Groeten

Hoi!
Als de spanning je gaat maatregel is sinus dan:
Gebruik een transformator naar stap vaststelling van de spanning.Dan het omzetten van dit wisselspanning in gelijkstroom met behulp van een eenvoudige op-amp base volledige wave gelijkrichter.Ik denk dat het gemakkelijk zou zijn.

Hoi

Het probleem met het idee dat de heer brengen Khurram Shahzad is dat je niet kunt weten wanneer de golf is positief of negatief, omdat de output van de gelijkrichter is dezelfde golf.

Bedenk dat ADC-module van PIC-microcontrollers alleen kan werken met signalen 5v piek tot piek-en VREF is beperkt voor Vcc 0,3 volt.VREF-beperkt is Vdd - 0,3 volt.Voor meer informatie lees de datasheet.

Groeten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back