AC naar DC?

C

chmr

Guest
Hi allI want to design a AC to DC power,but I have no idea how to start,is there any related data or reference circuit ? AC input: 85V ~ 250V
DC output: 4.5V, 1A

Bedankt

--------------------
chmr

Voor een dergelijke eisen u moet gebruiken schakelende voeding, maar voor een beginner is het niet eenvoudig om te maken.Mag zou het makkelijker om door 5V leveren en wijzigen voor 4.5V.

Goed uitgangspunt zal zijn om te analyseren enkele voorbeelden.
Dit artikel bevat enkele voorbeelden van geschakelde voedingen:

http://www.merictech.com/Meric/datasheets/IPS10_Rev7_March03.pdf

Je hebt een transformator verloopstuk 250V naar 24V approx.een rectifyer, petten, LM7805 en een diode te verminderen 5VDC te 4.4VDC X 1A.approx.

www.powerint.com

Indien u slechts een converter kun je bye een standaard 5 volt leveren en een schotky gelijkrichter in serie die zal de spanning dalen tot 4,5 volt zetten.

Geachte chmr,

U kunt gebruik maken van een eenvoudige AC
/ DC-conversie circuit.
http://www.kpsec.freeuk.com/powersup.htm

U hebt de volgende:

1.Een elektrische transformator te treden 240Vac.U kunt eenvoudig de aanschaf van een transformator die kan treden tot zo laag als 12Vac.Meeste macht transformatoren werken op 1A en hoger.

2.Een brug gelijkrichter te rectificeren een 12Vac tot ongeveer 9Vrms.

3.Een elektrolytische condensator (2000μF, 50VDC) als reservoir en glad condensator

4.Een elektrolytische condensator (330μF, 25VDC) als reservoir en glad condensator

5.Een lineaire Voltage Regulator (LM294 of 7805) met 1A output current rating.Deze eenvoudige chained AC / DC-conversie geeft 5Vdc en 1A.Aangezien u 4.5VDC nodig hebt, zijn er een aantal mogelijke manieren:

1.Een eenvoudige spanningsdeler, zodanig dat de resistieve ratio geeft u 4.5VDC

2.Een eenvoudige Zener voltage regulator op 4.5VDC

3.U kunt bewerkt (1) een Linear Voltage Regulator door middel van een Comparator met behulp van een Op-Amp verwezen naar 4.5VDC.

NB: Sluit sommige 100nF of 0.1μF Keramische condensatoren als ontkoppeling condensatoren in parallel aan de uitgangsspanning en Ground, ofwel dicht bij de Voltage Regulator of de ICs.

Bedankt allemaal

Het circuit dat ik bericht is mijn baas geven, maar het kan niet werken, de MOSFET is niet switching.It seens er enkele problemen in het foto-koppeling circuit.

Kan iemand mij vertellen hoe het veranderen van het circuit, maar de enige en belangrijkste is "kosten".

Thanks a lot

----------------
chmr

Ik heb enige twijfels over het circuit dat de controles diode optocoupler.In feite is er geen bescherming op het bad Emiter / Base / Zener Diode en bijna geen huidige limiet (met uitzondering van 2Ω7) voor de optocoupler diode.

Mijn suggestie is dat je een blik weer naar paragraaf over TL431 (toepassing 2, pagina 8 en 9) in: h ** p: / / www.merictech.com/Meric/datasheets/IPS10_Rev7_March03.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back