AC naar DC lasser lasser door het toevoegen van een brug in de primaire ... mogelijk?

D

dzanches

Guest
Hello guys, Dit is mijn eerste post hier. Ook ben ik niet een native speaker Engels, dus verontschuldig ik bij voorbaat voor mijn soms grappig Engels. Nou, ik was zo blij met mijn AC stok lasser, totdat ik las goede kritieken voor de stok DC lassers, waarvan ik denk dat ook inverter wleders genoemd. ze zeggen het lassen is veel gemakkelijker, maar ze zijn prijzig: ze zou mijn portemonnee pijn doen. Ik heb gelezen dat sommige slimme jongens hebben hun AC lassers omgezet in gelijkstroom die door de toevoeging van een fullwave bruggelijkrichter (en enkele andere levensmiddelen om een ​​soepele de output) in de secundaire, wat betekent dat je elektronica die overweg kan met hoge stromen (70-150A nodig in de meeste gevallen). Dit is niet een goedkope oplossing voor mij, want deze dingen zijn erg duur hier. Het kopen van de omvormer lijkt helaas te zijn,, de enige optie. Echter, het kwam naar mijn mening dat het mogelijk zou kunnen zijn om de gelijkrichter in de primaire toe te voegen. Deze benadering heeft het grote vooral ook gebruik dat een gelijkrichter brug die kan tot 35A kost ongeveer 2 dollar, en ik nodig zou hebben maar een!. Aan de andere kant, ik weet hoe gevaarlijk dit circuit kan worden (en wat de uiteindelijke uitvoer eruit zal zien). Ik heb een paar simulaties liep in een goedkope software en ik vond deze aanpak veelbelovend, eigenlijk met een somewaht glad DC stroom / spanning. Ik ben geen expert op het gebied elctronics en deze voeders, zodat elk commentaar welkom is, voordat ik verder. DanSan Mexico

Hallo, Een transformator werkt op AC om de hogere spanning lagere stroom om te zetten in een hogere primaire stroom lagere spanning secundair. De gelijkrichter diodes moeten worden geplaatst in het secundaire circuit. U mag in staat zijn om online te lokaliseren sommige goedkope overschot gelijkrichters. Groet, scanman

Bedankt voor uw hulp scanman, ik waardeer het. Ik weet dat de gelijkrichter diodes normaal worden geplaatst in de secundaire spoel, is het op de gebruikelijke manier, plus een aantal condensatoren en een aantal andere voeders, indien nodig. Ik was net andersom te denken ... Ik bedoel, het is nog steeds goedkoper en gemakkelijker te krijgen diodes die hoge spanningen-laag stromen steun dan lage spanningen, hoge stromen. Dus de vraag is of krijg ik dezelfde resultaten met beide benaderingen (gelijkrichter in de primaire vs gelijkrichter in de secundaire. Cheers, Dansan

Als u had een transformator en zet een diode in de primaire, zou je pulserende DC te krijgen in de primaire. Dit pulserende DC zou erg inefficiënt, het genereren van een wisselspanning in de secundaire. Er zou geen DC-niveau in de secundaire worden. Dus, het gewenste effect - is een DC output te lassen met, niet worden gehaald. Wat u suggereert is vergelijkbaar met de manier waarop een inverter lasapparaat werkt. Zij maken gebruik van FET's of IGBT's aan, switch zonder betrof een transformator, de AC in DC stroom.

Als je had een transformator en zet een diode in de primaire, u zou krijgen pulserende DC in de primaire. Dit pulserende DC zou erg inefficiënt, het genereren van een wisselspanning in de secundaire. Er zou geen DC-niveau in de secundaire worden. Dus, het gewenste effect - is een DC output te lassen met, niet worden gehaald. Wat u suggereert is vergelijkbaar met de manier waarop een inverter lasapparaat werkt. Zij maken gebruik van FET's of IGBT's om te wisselen, zonder dat betrokkenen een transformator, de AC in DC stroom.
Juist, bedankt voor de uitleg, nu is het duidelijk. Bespaard me de tijd. Dus nu zal ik een kijkje nemen naar de dc lassers en koop er een. cheers, dansan

Hallo, Ik was het lezen van dit bericht en vroeg me af of recified maar ongefilterde wisselspanning kunnen worden gebruikt om een ​​transformator te wekken? Nadat alle transformatoren zijn gebaseerd op veranderend magnetisch veld, kan men zien dat een DC verholpen met behulp van een bruggelijkrichter (volledige golf gelijkrichter) wordt een gemiddelde DC component die krijgt verspild in het verwarmen van de primaire hebben. Overweegt ook de transformator om een ​​inductor zal het proberen om de fullwave verholpen DC glad worden. Maar wat als we gebruik maken van een halve golf gelijkrichter. In dat geval kan de rimpel kan te veel zijn voor de inductie uit te filteren en het zou kunnen werken, voor de hand liggende nadeel is dat de gemiddelde uitgangsspanning zal half als dat van een volledige golf gelijkrichter zijn, maar in dit dit zou moeten werken. Kan worden zal ik proberen iets als dit met audio transformator en rapporteren van de resultaten! Asimov

Hallo Asimov, Dat klinkt interessant. Eigenlijk had ik niet beschouwd als de verwarming rol bij het denken in het plaatsen van een gelijkrichter voor de primaire. Ik weet veel van de elektronica, geef ik toe. Echter, voor uw idee ik denk dat je kon de spanning verdubbelen, te corrigeren en recht stuur het naar de eerste, op deze manier kun je het verlies van de spanning te compenseren. By the way, dankzij de hulp van scanman vond ik dat het gebruik van een gelijkrichter, een 555 timer en mosfets kan men een stok lasser dicht bij een inverter lasser, die nog betaalbaar is voor mij te krijgen. Ik zal een paar dagen meer onderzoek en zal u laten weten. dansan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back