D
dzanches
Guest
Hello guys, Dit is mijn eerste post hier. Ook ben ik niet een native speaker Engels, dus verontschuldig ik bij voorbaat voor mijn soms grappig Engels. Nou, ik was zo blij met mijn AC stok lasser, totdat ik las goede kritieken voor de stok DC lassers, waarvan ik denk dat ook inverter wleders genoemd. ze zeggen het lassen is veel gemakkelijker, maar ze zijn prijzig: ze zou mijn portemonnee pijn doen. Ik heb gelezen dat sommige slimme jongens hebben hun AC lassers omgezet in gelijkstroom die door de toevoeging van een fullwave bruggelijkrichter (en enkele andere levensmiddelen om een soepele de output) in de secundaire, wat betekent dat je elektronica die overweg kan met hoge stromen (70-150A nodig in de meeste gevallen). Dit is niet een goedkope oplossing voor mij, want deze dingen zijn erg duur hier. Het kopen van de omvormer lijkt helaas te zijn,, de enige optie. Echter, het kwam naar mijn mening dat het mogelijk zou kunnen zijn om de gelijkrichter in de primaire toe te voegen. Deze benadering heeft het grote vooral ook gebruik dat een gelijkrichter brug die kan tot 35A kost ongeveer 2 dollar, en ik nodig zou hebben maar een!. Aan de andere kant, ik weet hoe gevaarlijk dit circuit kan worden (en wat de uiteindelijke uitvoer eruit zal zien). Ik heb een paar simulaties liep in een goedkope software en ik vond deze aanpak veelbelovend, eigenlijk met een somewaht glad DC stroom / spanning. Ik ben geen expert op het gebied elctronics en deze voeders, zodat elk commentaar welkom is, voordat ik verder. DanSan Mexico