AC Analyse in Cadence

A

aryajur

Guest
Hallo, Iam vrij nieuw voor cadans en ik probeerde om te doen een frequentierespons van een gemeenschappelijke bron NMOS Amplifier in trapfrequentie. Ik gebruikte een ohmse belasting van 10 miljoen. Ik bevooroordeeld het bij de poort met een DC-bron om de voorinstelpunt in serie gezet met een sinusvormig signaal bron van 10uV piek-piek amplitude. Dan deed ik de DC, Transient en AC analyse van het circuit. De Transient en de DC-analyse komen uit prima en de bochten zijn perfect, maar in de AC-reactie zie ik niets, dat wil zeggen zowel de Poort knooppunt en de afvoer knooppunt voorstelling 0! Ik heb hierbij de JPEG-opname van het circuit setup. Wat doe ik verkeerd. Ik probeerde het doen van de AC-analyse van een aantal passieve filters en dat kwam wel goed. Alle hulp of suggesties zou zeer gewaardeerd worden.

Ik denk dat het is jouw bron probleem! alleen het instellen van de bias spanning op de AC-bron.

Hey bedankt voor het antwoord, Eigenlijk was het probleem van de AC-bron. Ik had de komst van 10uV op het veld met vermelding van de AC-Amplitude, maar toen ik dat item wel bij de AC Magnitude veld het werkte! Nogmaals bedankt.

De algemeen probleem bij dergelijke simulatie het voorinstelpunt van de transistor. 1. Merk op dat de breedte en de lengte van transistor zeer klein is. Gebruik gewoon een normaal nummer (zoals 2u/1u) om te beginnen om niet te worden beïnvloed door de korte kanaal effecten. 2. Stel een instelstroom aan de transistor. De manier waarop je dat kunt doen is te openen in diode-configuratie, dezelfde transistor en toepassen van een DC om naar uit VDD, de gate-spanning van de diode aangesloten transistor zal je bias spanning zijn. U kunt ervoor kiezen de waarde van de huidige, zodat de IR druppel aan de uitgang zal de helft van de voeding naar de toegestane voltage swing (Bijvoorbeeld, VDD = 1.8V, dus rust uitgangsspanning 0.9V, R = 1MOhm, dus maximaliseren de huidige is 0.9/1M = 900nA, dit is eigenlijk vrij laag. het zal resulteren dat uw transistor werkt in sub-drempel regio, koos voor een weerstand waarde, zodat u kunt in ieder geval 5uA of zo bias stroom) hebben. Dan moet je deze bias spanning te voeden om je transistor, voor dat je een spanning gestuurde spanningsbron te gebruiken. Voor AC analyse u AC rechts die voor dat u een volt bron te gebruiken met 0 gelijkspanning en ac = 1 en wordt verbonden in serie met de uitgang van de spanningsgestuurde spanningsbron. Dat wordt verbonden met de gate van de versterker transistor. Ik hoop dat dit kan helpen

Hey allemaal, Met verwijzend naar de vorige vraag, ik ben geconfronteerd met een soortgelijk probleem waar de AC-analyse levert niets. Mijn bron toont alleen amplitude en dergelijke veld genaamd AC Magnitude. Is er iets wat ik verkeerd doen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back