Aansluiten en programmeren van een PIC

A

AntmanLFE

Guest
Hi. Het was pas de andere dag dat ik dacht bij mezelf ik zou graag om te spelen met een microcontroller en was tegengekomen een raad die ik had samengesteld enkele jaren geleden. Het was een kit en ik vermoedelijk gestopt om iets te doen met het als de code / verbinding was over mijn hoofd op dat moment. Unfortunetly i dont hebben alle documentatie die bij de kit. Het probleem dat ik ben geconfronteerd in dit stadium is het programmeren van de chip. Ik had een usb naar serieel adapter, maar uiteindelijk vonden op het forum dat dit nutteloos voor voor dit doel. Vervolgens heb ik aangezwengeld de oude beest dat een seriële poort aan de achterzijde had en probeerde met behulp van een programmeur, zoals IC-Prog met de JDM programmer tevergeefs, maar ik heb het gevoel dat ik zou kunnen gaan in de verkeerde richting en kan doen het echt verkeerde dus ik dacht dat ik zou hier op de forums posten. De microchip is een PIC16F877A I / P. Im niet zeker of ik een aparte programmeur nodig hebben als de seriële poort is aangesloten op een MAX232 chip aan boord. Enig idee of suggesties over hoe ik dit werkend te krijgen?

Als ik begrijp goed je probleem, ik geloof dat je wat nuttige informatie in deze [URL = "http://ww1.microchip.com/downloads/en/devicedoc/30277d.pdf"] document [/URL] Kijk het schema op pagina 4 - 4, kan het een deel van antwoord op uw probleem.

Im niet helemaal zeker wat ik ben op zoek naar in dat document re LED als i dont get om de geldige stroom punt. Ik denk dat mijn vraag samen te vatten in deze fase 1) Moet ik iets meer dan een seriële kabel aan dit programma? (Ik denk dat er geen, maar even kijken) 2) Is het programmeren van deze opstelling met een JDM programmeur de juiste aanpak?

1) Moet ik iets meer dan een seriële kabel aan dit programma? (Ik denk dat er geen, maar even kijken) Ik denk dat je iets meer nodig, niet alleen een seriële kabel. Waar het pinnen van de RS232 connector gaat op microcontroller? Op UART pinnen of ergens anders? 2) Is het programmeren van deze opstelling met een JDM programmeur de juiste aanpak? Ik weet niet antwoord op deze vraag, omdat ik niet gebruiken JDM programmeur. Hoe kan ik uw probleem te begrijpen, u wilt ICSP (In Circuit Serial Programming) hebben. Als u dat wilt, moet u beschikken over het volgende:. De toepassing schakeling moeten zodanig zijn ontworpen om alle de programmering signalen rechtstreeks worden aangesloten op de PIC MCU's - dit is de tekst van document dat ik aanbevelen. Als uw seriële connector is link naar betreffende pinnen van de microcontroller dan kunt u uw microcontroller programmeren met het. Als je denkt dat ik je probleem goed te begrijpen, probeer dan om tekst te lezen onder de titel Hoe ICSP implementeren ™ Met behulp van PIC16F8X FLASH MCU's . Het is op pagina 2-21.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back