Aanpassen DC offset met OP-Amp positieve ADC-feed

S

so_nices

Guest
Hallo, ik heb een project om audio-signaal te converteren naar digitaal signaal, dus besloot ik ADC gebruiken.Het signaal na ADC geen negatieve deel, is er een suggestie om de DC-offset aan te passen met behulp van op-amp.Ik gebruik digilentinc, AIO1 boord.

Hartelijk dank

De ADC is een AD7823.Dit is een unipolaire deel.Geldig analoge ingang spanningen moet positief zijn en worden in het bereik van 0 V aan VREF.Het als twee input pinnen en ze noemen het pseudo-differentieel, maar het is echt niet kunt meten negatieve spanningen.Typisch circuits hebben de Vin-ingang aangesloten op de grond.

Voor het gebruik van dit apparaat, moet u de compensatie van de audio-signaal met een DC-spanning niveau om te verzekeren dat in nooit druppels onder de grond.Er zijn veel verschillende op-amp circuits die dit kan doen.Doe een google search op de op-amp niveau shifter.Hieronder is een hit.

http://www.daycounter.com/Circuits/OpAmp-Level-Shifter/OpAmp-Level-Shifter.phtml

U kunt proberen om vertekening van de inbreng van de ADC in het midden van haar assortiment en vervolgens alleen het audio-signaal via een condensator.Alles wat je nodig hebt dan is ervoor zorgen dat de dop is groot genoeg voor de laagste frequentie en ook voor zorgen dat het signaal niet meer bedraagt dan het bereik van de A / D, dat is de piek van de amplitude van het signaal piek moet lager zijn dan het bereik van de A / D.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back