A Step-up transformator en een spanning versterker

P

Purifier

Guest
Kan iemand me helpen alstublieft?Ik wilde weten wat de precieze verschil tussen een Step-up transformator en een spanning versterker?

Ik kon dit voor de transformator:

Een elektromagnetische apparaat voor het veranderen van de spanning van wisselstroom elektriciteit.Elke transformator heeft een primaire spoel en een of meer secundaire spoelen.De primaire spoel ontvangt elektrische energie uit een energiebron en paren deze energie naar de secundaire spoelen door middel van een veranderend magnetisch veld.De energie wordt weergegeven als een elektromagnetische kracht over de spoel, en als een belasting is aangesloten op de secundaire de energie wordt overgedragen aan de lading.De spanning waarbij elektrische energie wordt gebruikt in motoren en lampen minder is dan die nodig is voor distributie.Het is noodzakelijk om de spanning op de elektrische centrale aan de waarde die nodig zijn voor de transmissie, die heet "Step Up" de spanning te verhogen.Dan naar het lager op de plaats van het verbruik aan de waarden die door de motoren en lampen, die heet "step down".De transformator is wat deze veranderingen in de spanning.

Maar wat is het fundamentele verschil en in welke omstandigheden gebruiken we de Step Up Transformer en de spanning versterker?

Op versterkers spanningen versterken net zoals transformatoren.Maar het is niet de uitgang van een hoop stroom.Een transofrmer aan de andere kant kan veel overdracht van bevoegdheden naar de secundaire spoelen.Daarom is op een versterker nooit wordt gebruikt voor motoren rijden of een vermogen spoor te bieden.Als je de datasheet lezen, het maximale uitgangsstroom is meestal minder dan 100mA.

Enkele andere verschillen betwee een transformator en spanning versterker:

Transformer uit haar aard isolaten primaire (s) van het secundair (s).Er zijn geïsoleerd versterkers, maar ze zijn niet erg vaak gebruikt.

Ideale transformator overdrachten dezelfde hoeveelheid energie: wat komt er in te komen; input van energie van een versterker is laag, en de output (= input * winst) hoger is.PS: Ik Woud niet gebruiken het woord "" versterken met transformatoren.Transformator niet versterken, maar overschrijvingen of dekveren energie ...

Belangrijkste verschil tussen opvoeren transformator en versterker is dat de transformator is passief component en versterker bestaat in hoofdzaak uit actieve elementen zoals transistoren, fets of buizen en passieve componenten.Step up transformator "versterkt" het signaal omdat secundaire wikkeling heeft meer bochten dan de primaire.Ratio van secundaire en primaire spanning is evenredig aan verhouding van bochten in secundaire en primaire wikkelingen Vp / Vs = Np / Ns.Versterkers gebruik maken van de eigendom van actieve hulpmiddelen die kleine input power signaal te converteren naar een hogere output power-signaal door de omzetting van gelijkstroom uit te leveren.

Bedoel je vast wel wat uitgangsspanning niveaus zijn betrokken.
De stap-up transformator alleen stijgt de spanning volgens de bochten verhouding.De kracht op de uitgang kleiner is dan of gelijk is (ideaal transformator) aan de macht gegeven bij de ingang.Dat ik * V (input middelen) = I * V (output) dus je hebt hogere spanning maar minder stroom, dus het heeft een hogere uitgangsimpedantie dan die van de ingang.

De spanning versterker heeft simmillar kenmerken, maar het zou kunnen zijn van een lage uitgangsimpedantie (net als de eindversterkers) ja, kan zij ook een actuele uitwerking als het zo is ontworpen.De verhouding van de 'Power input = vermogen "hier niet van toepassing.
U kunt 1V op 1uA te rijden de ingang, maar je zou veel volt krijgen op vele Amps bij de uitgang.

Afhankelijk van de eisen van uw ontwerp kunt u beslissen welke u wilt gebruiken.Is aan de specifieke desinger en behoeften.

Laat me summerize alles wat hierboven gezegd ...

Transformator is een passief apparaat dus geen macht krijgen als dat van spanning
versterker.

IanP heb het recht, maar laat ik het zo zeggen: Een transformator is als een versnellingsbak, terwijl een versterker is als een motor.De versnellingsbak zet energie als een tranformer.U kunt een hoge toerentallen, lage koppel in (hoog voltage, lage stroom) en lage toerentallen, een hoog koppel uit (lage spanning, hoge stroom).De motor maakt tpm en het koppel, maar verbruikt brandstof, op dezelfde manier als een versterker heeft behoefte aan een voeding.

Ook een transformator heeft betrekking op de interactie van de magnetische velden die afwezig is in spanning versterkers.

at / f is een apparaat dat zal de primaire volt te verhogen tot een hoge waarde, maar de macht zou b bebouwde of in het algemeen alwz <primaire macht ..
Maar versterker is een aanvulling spanning door de toenemende macht ..

een stap omhoog spanning transformator kan versterken spanning op het verlies van de huidige, terwijl een versterker kan versterken stroom, een spanning of beide

een stap omhoog kan versterken transfoer een bepaald type van de input die de sinusoïdale input als ik weet en wanneer u wilt een ander type van input i donot versterken weten, maar er zijn enkele beperkingen met zeer beperkte duur pulsen (bekijk de pols transformator), terwijl de versterker kan een signaal versterken en aan te vullen dat het bereik van de ingang van de transformator is zeer flexibel in het bereik, terwijl de versterker een beperkt assortiment zouden hebben dan itz in de verzadigde toestand,

Purifier,
Een versterker kan een uitgang impedantie die onafhankelijk is van de bron impedantie.Een ideale transformator output impedantie is gelijk aan de bron impedantie maal het kwadraat van de bochten ratio.
.
Bijvoorbeeld, een transformator met een spanning 1:100 step-up (bochten) verhouding die wordt aangedreven door een ingang met een bron weerstand van 1000 Ohm uitgang zal een weerstand van 1000 X (100 ^ 2) = 10.000.000 Ohm.
Groeten,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back