A / D programmeringsdocument Vraag (Newbie) Help

A

Ashni85

Guest
Hoi,

Ik wat hulp nodig het maken van een programma voor het gebruik van de atmega644.Ik ben een complete Newbie en hebben geen idee waar te beginnen!Waar zou ik beginnen als ik wilde maken van een programma dat monsters een waarde uit de A / D-ingang (continu) dacht een UART in hexadecimalen.

Als iemand ideeën heeft, ze zouden worden zeer gewaardeerd!

Hai

welkom bij AVR

Welke taal wilt u weten?asm, C, fundamentele ....

eerste beslissen in welke taal je gaat werken, krijgt de benodigde software, krijgt de tutorialgroeten
Nandhu

Nou, ik weet een beetje van C, maar niet genoeg om dit programma.Ik heb al de microcontroller, alsmede de software, maar ik ben verward over hoe om te beginnen mijn code om voortdurend elkaar een input waarde aan de A / D-aansluiting via een UART.

doen dat in een oneindige lus

Code:while (1)

(

/ / Maatregel hier/ / Do sth hier/ / Verzenden via UART hier

)

Bedankt.Ik weet dat dit klinkt als een simpele vraag, maar hoe ik ervoor dat mijn scherm (via) de UART verblijven in hexadecimale?

Eigenlijk vraag ik hoe ik zou beginnen met mijn code, zodat het scherm is in hexadecimale.

hoi,

Het is heel simple.In een continue while lus

1) geeft begin van de overschakeling signaal

2) Wacht tot Einde Conversion signaal

3) Pack de 10 bits nummer toe aan een 16 bit nummer zenden door opvulling van nullen voor de rest van de bits.

4) Stuur het naar UART samen met header & data & LRC.

Ashni85 schreef:

Eigenlijk vraag ik hoe ik zou beginnen met mijn code, zodat het scherm is in hexadecimale.

Hallo,

of gebruik een printf ( "% x", ad_value) in uw C-code.Als u gebruik vlakte AVR asm, dient u vinden voorbeeld code in de aanvulling van uw programmeer omgeving, wat het ook is.

Groeten,
Frank

printf zal waarschijnlijk gebruik willen 90% van uw code in ruimte en 80% van de macht, behalve dat het een heel goed idee.

0x41 0x56 0x45!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back