89V51RD2 met 64 relaisuitgang

A

ARoque

Guest
HI,

Ik wil beginnen met een project dat zal hebben 64 tot 128 relaisuitgang.Ik heb een of twee ideeën te doen, maar ik zou graag wat meningen te controleren:

1 - Gebruik een I2C I
/ O Expander met een LM2803
2 - Gebruik een hang-als 74LS573.

U kunt gebruik maken I2C IO expanders maar deze duur zal zijn, maar PCB complexiteit minder zal zijn.

74LS573 worden goedkoper, maar het zal PCB complexiteit te verhogen tot een grote mate.

U kunt ook overwegen 8255 PIO ..

Deze IC is ontworpen om verbinding te maken via 8051-derivaten multiplexed 8-bit A / D-poort (P0) en heeft 24 General Purpose I / O's ..
Als je winkel om je heen moet niet meer betalen dat U $ 3 per IC ..

http://www.datasheets.org.uk/search.php?q=CP82C55&sType=part

Om de controle 64 relais moet je 3 van hen, en zonder extra 2-tegen-4 multiplexer, 3 extra adreslijnen, bijvoorbeeld P1.0, P1.1 en P1.2, aangesloten op CS pinnen ..

Groeten,
IanP

Hoi

Het beste wat je kan doen is gebruik maken van een gewone seriële CMOS shift register voor elke 8 relais die u wilt toevoegen aan het systeem.De seriële output van elke shift register voedt de andere, zodat je eigenlijk cascade hen.Allegro heeft een oplossing die ook de relais macht bestuurder.
Ik heb gedaan dat in sommige planken Ik verkoop.Elk bord heeft 8 relais en er is een uitgang (naar de volgende raad van bestuur), input connector.De raad heeft een 220v naar 12 volt voeding die ik gebruik om de MCU raad macht.

Bedankt, lijkt het een goog Idee, controleer ik de IC van Allegro en lijkt perfect te zijn.
Maar als u kiest voor een gewone shift register wat ziek is uw keuze?

Je zou kunnen proberen PCA9535 16 bit I2C expanders.8 van deze kan worden aangesloten op dezelfde I2C bus, dus je kan maximaal tot 128 uitgangen

Met vriendelijke groet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back