89c51 interface naar rf 433 zender en ontvanger modules

N

natasie

Guest
hey iedereen, ben ik bezig met een afstudeerproject op een rf signaleringssysteem voor drukke zones. het vereist dat ik een een rf zender en ontvanger en twee microcontroller voor beide modules te gebruiken. Ik gebruik 89C2051 voor THR zender en 89c51 voor de ontvanger. Ik wil in staat zijn om de zone gegevens op te slaan op de microcontroller en stuur het door de zender. ontvanger zal deze gegevens onderscheppen wanneer het in de buurt. Nu mijn probleem is de programmering. i kno dat u moet de seriële poort te gebruiken voor de Tx en Rx, maar ik weet niet hoe het programma. pls elk advies wordt op prijs gesteld.

Ik controleerde de sites en van de gegeven programma, de schrijver zei dat het niet een uitgang te geven ... en vanaf de tweede draad, betekent dat dan dat ik ga te hebben om een encoder / decoder te gebruiken voor de zender nd ontvanger? Ik dacht dat ik kon gewoon de gegevens te verzenden en ontvangen, zonder enige ruis op de ingang. en alsjeblieft ik heb hulp nodig met de codering ... hoe moet ik een bericht te sturen? iedereen is het verzenden van cijfers, maar ik nodig om een bericht te sturen over en ik echt niet enige kennis dan ook, hebben in deze. pls help ...

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht Geplaatst op 23:25 ---------- Vorige post was op 23:24 ----------</span></span>
oh en dank voor uw hulp bedanken ... nog meer op prijs stellen als u zou kunnen helpen ...

uw gegevens worden in ASCII formaat, ongeacht het aantal of alfabetten ... en in de seriële communicatie is het beetje bij beetje gestuurd, dus er moet geen probleem in het verzenden of ontvangen worden ......

dus ik hoef niet te gebruiken om een encoder of decoder? ik kan gewoon rechtstreeks versturen?

kan je vertellen het eXcat onderdeel nummer van de foto van de module die u gebruikt .. sommige hebben encoders en decoders in de module zelf .. Ik kan niet zeggen zonder te kijken naar de module ........

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back