8051 TIMER PROBLEEM

T

timerc

Guest
Wanneer ik de UART, Ik gebruik een timer in te stellen baudrate.
Als ik kan gebruiken dat timerlijst weer in latere codes?
thanks very much!

kunt u de seriële communicatie met de bit-bang routines als u vrij te maken in de timer.

Zie Application Note 446 [AN446] op:

http://www.c51.de/c51.de/Dateien/Liste.php?Edit=0&Block=50&HerstID=2&Spr=DE&UIN =
wanneer een software-UART duplex wordt besproken in de details ..

Rgds,
IanP

In 8951 zijn er twee timers kunt u gebruik maken van een voor baudrate generatie en de andere voor uw doel.Als u een timer meer dan u kunt gebruiken 8952 die heeft drie timers.
voor het doorgeven / ontvangen veel van de gegevens zou ik niet aanbevelen bit banging omdat het veel van de verwerkers tijd, check this link op bit banging
http://www.dnatechindia.com/index.php/Tutorials/8051-Tutorial/Bit-Banging.html

Hoi,
Ik voel me als de UART-functie en de andere functie die de timer kan multiplexed tijd, denk ik u kunt gebruik maken van dezelfde timer voor beide door te bellen naar de timerlijst init voor elk geval voor het aanroepen van de desbetreffende functie.

Groeten,
Laktronics

Hoewel onwaarschijnlijk, in een aantal zeer zeldzame toepassingen kan het rendabel om de timer die als baudrate generator ook als een timer, gewoon om haar onderbreken (en het terugdringen van het merendeel van de interrupts tot een loutere djnz SlowDownCounter, xxx, xxx: RETI); hoewel als baudrate iets sneller dan zeggen 2400 Bauds, de prestaties boete in verband met het doen zou dit schadelijk zijn.

Ook sommige toepassingen kunnen met UART in mode 2, waar baudrate wordt gegenereerd zonder timer, rechtstreeks uit oscillator.Een relatief langzame kristal nodig is voor dit, en een tegenhanger kunnen communiceren in de 9-bit formaat (bijvoorbeeld 8-bit en pariteit, of 8 bits en 2 Stopbits).

De meest haalbare optie is, zoals gezegd, met een'52 met T2, of, indien meer timers nodig, een derivaat (zoals sommige leden van de 'RD2 sub-familie) met de PSO-eenheid.

JW

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back