8051 keuze

D

david753

Guest
Ik heb enige ervaring in het ontwerpen van 8051.
zoals cygnal C8051F005, ATMEL 8051.
maar in cygnal's 8051, in elk model, heb ik te kopen zijn JTAG.
Het is duur, als ik zou willen gebruiken.
Welke 8051-serie is meer populair en voordeel in functie en prijs?

Ik stel de DS89C420, kan direct worden geprogrammeerd alleen door het gebruik van HyperTerminal.

, I think most modern 8051 can be programmed directly through UART.

glenjoy,
ik denk dat de meeste moderne 8051 kan rechtstreeks worden geprogrammeerd via UART.
, consider buying something from Atmel or Philips.

david753,
overweeg dan het kopen van iets van Atmel of Philips.Beide hebben een breed scala van 8051 UC, zodat u meestal kunt iets vinden dat past bij uw behoeften.Maar als je moet veel van perifere en zeer hoge snelheid, dan SiLabs (voormalig cygnal) is de beste.

Sorry, ik niet op de hoogte was van de andere 8051's opzij uit Dallas, dat heeft een ingebouwde bootloader.

Misschien is het beter om hier een aantal van deze varianten die tot nu althans ik kan migreren naar hen, omdat ik vrij ben niet tevreden door de lage stroom I / O-poorten van de 8051 door Dallas post, ten minste een met bootloaders en TTL-uitgangen .

Bedankt.

U kunt ook gebruik maken van de Analog Devices micro-converter serie ook.

Ik gebruik ze voor meer dan 5 jaar en ze zijn echt goed.Veel goedkoper dan Signal (Silicon Labs).

BR,
/ Farhad

glenjoy wrote:Misschien is het beter om hier een aantal van deze varianten die tot nu althans ik kan migreren naar hen, omdat ik vrij ben niet tevreden door de lage stroom I / O-poorten van de 8051 door Dallas post, ten minste een met bootloaders en TTL-uitgangen .

Hoi,

Dat is de reden waarom ik mij af met een aantal digitale trainers incoporating 8051's, ze zijn gekoppeld met apparatuur direct zeggen een LED zonder buffer, hoe kan een zinken 8051 een belasting genoeg stroom wordt beperkt tot een bedrag in tegenstelling tot TTL I / O's.

Btw, wat ik bedoel met bootloader is dat 8051 met bootloader geprogrammeerd van de productie niet in 8051 dat de programmeur zal degene zijn die zal leiden tot een bootloader voor.

Bootloaders die niet zijn opgenomen met de 8051 tijdens de fabrikant soms ruzies migratie verband met het begin van de code wordt niet meer op 0x0000h en dit beïnvloedt de meeste mensen beginnen te programmeren op een bepaalde micro.

glenjoy wrote:Btw, wat ik bedoel met bootloader is dat 8051 met bootloader geprogrammeerd van de productie niet in 8051 dat de programmeur zal degene zijn die zal leiden tot een bootloader voor.Bootloaders die niet zijn opgenomen met de 8051 tijdens de fabrikant soms ruzies migratie verband met het begin van de code wordt niet meer op 0x0000h en dit beïnvloedt de meeste mensen beginnen te programmeren op een bepaalde micro.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back