8051 Interface voor high power apparaten te bedienen.

V

vamanan

Guest
Beste vrienden, ik wil een belasting die wordt uitgevoerd in 220V stopcontact aan en uit bij bepaalde tijd te maken. Ik heb al wriiten de codes voor that.But Ik weet niet hoe de haven pinnen interface naar de belasting controle die de gebruiker 220V mains.My code is het de poort pin maken van in-en uitgeschakeld als requires.Please mij informeren hoy naar de haven pin aansluiten de hoge stroombelasting. Bedanken.

U heeft niet aangegeven welke microcontroller vorm 8151 familie zal worden gebruikt en welke pin is zal worden gebruikt als een schakelaar .. sommige pinnen kan niet-up te trekken zonder externe weerstanden .. Een optie zal zijn om een ​​MOC3020-series optocoupler (of vergelijkbaar) en een Triac als een schakelaar te gebruiken .. en nog betere optie zal zijn om een ​​optocoupler te kiezen met zero-crossing-functie, of naar een solid state relais om de macht te schakelen doen dienst .. of gebruik een gewone transistor en rijden een relais .. Groet, IanP

Beste IanP, gebruik ik 8051 RD2 philips controller Ik ben port1.0 pin gebruiken voor het schakelen aan / uit. Ik ben van plan om relais te gebruiken voor de switching.Can je suggereert het schema voor hetzelfde. Thanx

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back