8051 Flash Vraag

G

glenjoy

Guest
Kan ik laad de bootloaders in de 8051 flash-geheugen en nog steeds een extern geheugen te gebruiken voor emulatie van de EPROM?Zeg bijvoorbeeld de loader in Yeralans boek, in plaats van de lader op een EPROM, zal ik zet ze gewoon in het flash-geheugen en nog een extern geheugen.

Hi Glenjoy,

Ja je kunt doen.
Wat in 8051 met flash, heb je in gedachten?

Groeten,
Silvio

Pas in kaart brengen van de externe RAM-geheugen om ruimte-code om in staat zijn om de code uit te voeren vanaf daar.OF RD signaal en PSEN via een poort

silvio wrote:

Hi Glenjoy,Ja je kunt doen.

Wat in 8051 met flash, heb je in gedachten?Groeten,

Silvio

marie65 wrote:

Pas in kaart brengen van de externe RAM-geheugen om ruimte-code om in staat zijn om de code uit te voeren vanaf daar.
OF RD signaal en PSEN via een poort

Hi Glenjoy,

Als u van plan 89C420 gebruik maken van de belangrijkste zorg is de ROMSIZE functie.
Lees meer over de uitvoering van een bootstrap loader (andere techniek naast de ingebouwde ROM loader) in Dallas Application Notes 102
h ** p: / / pdfserv.maxim-ic.com/en/an/AN577.pdf
en de software voorbeeld.
h ** p: / / www.maxim-ic.com/products/microcontrollers/software/app_note_software/hsm_load.exe

Er zijn een aantal van software met behulp tegenprestatie ROMSIZE functie om te schakelen tussen on-en off-chip geheugen.
Voor bijzondere 89C420 lees meer in Ultra-High-Speed Flash Microcontroller User's Guide
h ** p: / / www.maxim-ic.com/products/microcontrollers/pdfs/DS89c420_user_guide.pdf
in punt 6: Memory Access

Er moet worden genomen als u van plan om het externe geheugen te gebruiken, omdat deze benadering heeft ernstige beperking ten aanzien TAA van het geheugen op volle snelheid 89C420, geconfigureerd voor
Page Mode 1 externe TIMING-PAGES 1:0 = 00B (een cyclus)

Voor DS5000FP en / of DS5000T kunt u een EPROM of FLASH programma te gebruiken voor opslag, hoewel deze offers
functies zoals de bootstrap loader en programma-encryptie.Als u van plan om dat te doen lezen het ontwerp voorzorgsmaatregelen bij het gebruik van een niet-batterij back-aanpak.
h ** p: / / www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/553/ln/enGlenjoy wrote:Quote:

De NVSRAM zal ook fungeren als een EPROM

Hoi,

De echte voornaamste doel van dit project is voor mij codes om belasting in de NVSRAM gebruik vervolgens de NVSRAM in ROMLESS chips, heeft iemand van jullie geprobeerd?

Hi Glenjoy,

Ik ken dat gevoel.
Met behulp van micro-ROM met bootloader voor het laden van codes in NVSRAM vervolgens de herinnering aan ROMLESS micro.Kennelijke de nieuwe NVSRAM zal een "software" bevatten bootloader (voor ROMLESS micro) om te voorkomen uittrekken van de NVSRAM van de raad en reprogramm weer, zo was een grote mislukking te wijten aan een onverwachte schrijven naar de "software bootloader" hoofdprogramma gebied .
Ik heb de bovenstaande dingen omdat ik niet zie geen betere oplossing is om een systeem te beginnen met ROMLESS micro aangedreven door NVSRAM alleen (geen "hardware opstarten 'in EPROM of FlashROM) die geschikt zijn om gemakkelijk te worden geherprogrammeerd via seriële poort, bijvoorbeeld.De NVSRAM moet een of andere manier worden geprogrammeerd.Als uw keuze is het via een andere ontwikkeling aan boord dan de oplossing is zo goed als NVSRAM geprogrammeerd door een programma dat draait in een gewone pc.

Groeten,
Silvio

Ik zat net te denken om van de NVSRAM gedragen als een EPROM ROMLESS in 8051, dus dan niet meer knoeien met EPROM gum en EPROM-brander, kan iemand helpen of kant en klare codes?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back