74XX132 voor frequentie meter

L

Li_ereunpisan

Guest
wat een goede TTL 74XX132 serie om de frequentie te meten, serie HC, HCT, AS, ALS, etc? I'se geprobeerd .... het meten van de lage frequentie (1 Hz-10 kHz) kan worden gelezen, maar om de hoge frekuency (1MHz-50MHz) kunnen niet worden gelezen, maar de specificatie frekuency meter mijn tot 50MHz meten ...

bent u waarschijnlijk niet voldoende signaal naar uw meters input. Bij hogere frequentie die u moet voorzichtig zijn hoe je je 'signaal generator' overeenkomen met uw meter. Ook zijn niet duidelijk wat uw verwijzing naar 74xx132 is? Dat is gewoon een Nand met schmitt poorten?

Kan je een bericht plaatst wat meer details van uw meter Ik denk dat sommige foto of op de juiste specificatie als naam van de onderneming deel nummer enz. op het forum ..... Mijn GEUSS hier kan men een aantal verschillende configuratie voor frequentie meer dan 10MHz ... .. BCZ algemeen signaal met dat bereik worden gemeten met behulp van CRO ..... traditionele Frequentie meter gebruikt balans brug techniek voor het meten van de frequentie .... hoe ooit nu een dag zelfs de tijd tellen met digitale methode is ook zeer populair voor frequentie meting ... Succes

bent u waarschijnlijk niet voldoende signaal naar uw meters input. Bij hogere frequentie die u moet voorzichtig zijn hoe je je 'signaal generator' overeenkomen met uw meter. Ook zijn niet duidelijk wat uw verwijzing naar 74xx132 is? Dat is gewoon een Nand met schmitt poorten?
frequentiemeter om de digitale frequentie te meten, frequentie ingang via transistor BFR93 vervolgens doorgestuurd naar de 74HC32, ik begrijp niet hoe het signaal moet gaan naar de 74HC32 zag ik een heleboel referenties dat het gebruik 74HC32
Kun je een bericht plaatst iets meer details van uw meter Ik denk dat sommige foto of op de juiste specificatie als naam van de onderneming deel nummer enz. op het forum ..... Mijn GEUSS hier is het kan een aantal verschillende configuratie voor frequentie meer dan 10MHz ..... BCZ algemeen signaal met dat bereik worden gemeten met behulp van CRO ..... traditionele Frequentie meter gebruikt balans brug techniek voor het meten van de frequentie .... hoe ooit nu een dag zelfs de tijd tellen met digitale methode is ook erg populair voor frequentie meting ... Good Luck
Ik gebruik dit schema als referency

Uw referentie circuit is een combinatie LC meter plus ESR meter plus Frequentie meter. De 74AC132 wordt gebruikt om het signaal van een (1) de LC diameter of (2) de FreqInput sectie. Om de Freq meter sectie mogelijk te maken, moet signaal RC1 (vanaf uC) gaan HIGH, en signaal RC2 moet gaan LOW. Dan is de frequentie signaal wordt ingeschakeld en doorgestuurd naar RC0 van PIC. De schakelaar SW2 gesloten wanneer de gain van de input frequentiedeel verhogen. De BF998 en BFR93A circuits fungeren als een versterker / invoerbuffer voor uw signaal. Probeer het sluiten van SW2 bij het lezen van de hogere frequenties. Zoals ik al zei, bij hoge freqs u mogelijk niet verstrekken van de input in een goed 'komt overeen met' manier, en dus ook het krijgen van te laag signaal op uw 74xx132 voor het naar een betrouwbare uitvoer. Of sinds op 50Mhz de periode is 20ns, dan misschien de 74AC132 is niet snel genoeg om te reageren. Je zou kunnen proberen met behulp van 74ACT132, of een nog snellere schmitt poort hier voor de hogere freqs. De vraag is ook - wat is uw SIGNAALBRON? En hoe weet je dat het is het geven van output van 50Mhz, en op welke niveaus? In het geval dat je hebt verzameld dit circuit zelf, dan zijn er misschien andere fouten die ik niet kan voorspellen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back