7 segments display te helpen! (Opgelost)

D

Deepak350

Guest
Hallo allemaal, I'v begonnen met een simpel project om alfanumerieke tekens weer te geven op de 7-segment LED display door aan te sluiten op de MCU. Het probleem dat ik ben geconfronteerd met de personages zijn erg saai. Nummer '1 'is helder, maar nummer '8' is erg saai. Ik gebruik twee schermen om te laten zien 0-99. Dank bij voorbaat.

Moet je met behulp van een weerstand als een stroombegrenzer. Wat je nodig hebt is een constante stroom bron om de segmenten rijden.

Eigenlijk denk ik dat het probleem is dat alle segmenten worden gevoed door dezelfde stroom te beperken weerstand. Naarmate er meer segmenten zijn ingeschakeld, meer stroom door de weerstand en daarom is er een grotere spanningsval over de weerstand. Dit is waarom, bij het weergeven van een acht, de helderheid is zeer laag. Voor het oplossen van het probleem, plaats een weerstand niet op de gemeenschappelijke lijn, maar op elk van de 7 lijnen (8 als je display ook het heeft '.' Karakter) rijden elk segment. De betere soort van 7 segment display, naar mijn mening althans, is het type met een gemeenschappelijke aarding. Voor deze kunt u eenvoudig gebruik maken van een transistor (NPN normale type) te schakelen op elk segment. Dit zorgt ervoor dat de microcontroller niet te veel belasting, en al uw segmenten zijn mooi en helder - altijd.

proberen met behulp van versterker IC ULN2003 als de huidige versterken en om dat de huidige behouden wanneer alle LED zijn te zetten

Hallo iedereen en bedankt voor de antwoorden en mijn oprechte excuses voor het late antwoord. Nou mijn probleem is opgelost.
Ik deed precies dat (individuele weerstanden in plaats van een vaak) en het probleem is opgelost. Nogmaals bedankt aan iedereen voor de antwoorden. Groeten, Deepak350

Dit is gunstig verkeerd. Emitter van de PNP transistor moet worden aangesloten op + ve vraag & collector moet gaan naar gemeenschappelijke van de 7-segment CA weer te geven

In het schema gebruikte transistor is PNP, onze transistor is een NPN. Sorry voor de fout.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back