64 bits EDA-toepassingen op Linux

M

mariaR

Guest
Kan iemand mij een lijst geven van 64bits EDA aanvraag voor CIP ontwerp.

Dankzij veel doen

Cadence kunnen een 64-bits versie van hun software ic5.0 later (of op zijn minst een deel van het), hoewel ik weet niet wanneer.Ik heb deze informatie in een Shortform flyer gedownload van hun web-site een paar weken geleden (als mijn geheugen correct is).Deze Shortform flyer beschreven Cadence plannen over wat software om de haven naar Linux en of dat zou worden in 32 of 64-bits versies.

Maar om nog gebruik van een 64-bits software die je zal ook moeten draaien op een 64-bit CPU.Niet alle Intel CPU's sneller zijn 64-bits.In feite denk ik dat de meeste van hen zijn 32-bits, waardoor het zinloos om 64-bit applicaties op te draaien.Ook kan het zo zijn dat Intel's 64-bit CPU draait op tragere (klok) snelheid dan de snelste 32-bit CPU's, dus de prestaties te verhogen in het gebruik van 64-bits software kan voor een groot deel worden verlaagd om deze reden.

/ Pim

mariaR wrote:

Kan iemand mij een lijst geven van 64bits EDA aanvraag voor CIP ontwerp.Dankzij veel doen

Welk type CPU van Intel is 64 bits?Is het echt een 64-bits CPU volledig?

italium2? 64bit?

Ik denk dat meer ram gevoegd en meer stabiele omgeving voor EDA-systeem
de bezorgdheid voor ons!

OK!u allen weet, Itanium, de nieuwe CPU van Intel is een 64 bits cpu.Het maakt gebruik van een volledig nieuwe architectuur dan de vorige microprocessoren.Een EPIC (expliciet Parallel Instruction Computing, denk ik) architectuur wordt gebruikt om een hoge prestatie MIMD motor.
Maar waarom we zouden moeten gebruiken 64 bits CPU's voor onze (bijvoorbeeld) chip plaats en route proces?Ik denk dat hoogwaardige 32-bits processor, zoals P4 of Athlon voldoende zal zijn, die 64 bits CPU's voornamelijk geproduceerd voor de servers denk ik.

Enig idee?

mami_hacky wrote:

Daarom moeten we gebruiken 64 bits CPU's voor onze (bijvoorbeeld) chip plaats en route proces?
Ik denk dat hoogwaardige 32-bits processor, zoals P4 of Athlon voldoende zal zijn, die 64 bits CPU's voornamelijk geproduceerd voor de servers denk ik.Enig idee?

Just check-in task manager (als u werkt onder Windows SW) hoeveel ram neemt Xilinx P / R werktuig zich tijdens het in kaart brengen of routering fase van XC2V6000 en u wordt doodsbang.Modelsim is ook bron honger tijdens de simulatie (met name de timing) van grote modellen, en 2-4GB is niet genoeg of zal binnenkort niet genoeg.Ik ben ook modelleren sommige complexe structuren en machines met CAD SW en ik al tegen het lijf liep 2GB beperking meerdere malen.Ik ben reikhalzend uit naar komst van Athlon64/Opteron.

igorsat

2 verschillende types van 64bit x86, zijn ze x86-64 (Hammer van AMD) en IA-64 (Italium), de eerste kan meer dichterbij dan wij.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back