[500] Vergelijking harmonische straling patronen in HFSS

M

masud_809

Guest
Hi all:

Ik wil vergelijken mijn harmonische straling patronen in HFSS?

Ik heb twee antennes:
1) verwijzing
2) verbetering van de antenne met een verlaagde tweede harmonische straling

Ik verwacht dat de straling van de 2de antenne in de 2e harmonische zou lager zijn dan de straling van de 2e harmonische van de referentie-antenne.maar de beide stralen gelijk zijn en zelfs de tweede antenne beter straling (meer uitgestraalde energie) in de 2e harmonische!

Ik weet niet of ik zie het juiste antwoord in HFSS.Het enige dat ik kan raden is dat de straling patronen zijn genormaliseerd zijn.

Gebruik uur contact op te nemen met mij.Ook ben ik haast.

Bedankt.
Laatst gewijzigd door masud_809 op 18 mei 2009 16:07; bewerkt 1 keer in totaal

Hi all:

Ik heb nog steeds niet het antwoord.Is een weet te vergelijken met de straling patronen voor een antenne in de software, niet belangrijk.In kranten, is er alleen de meetresultaten, geen simulatie.Ik vraag mij af of het mogelijk is om de simulatie voor dit doel.

Heb je enig idee?

Bedankt.

1.Ja, in het algemeen de RP zijn genormaliseerd.Je moet niet alleen de straling patroon, maar de input impedantie van de antenne bij elke frequentie.Aan het einde wat belangrijk is, is het uitgestraalde vermogen in termen van de toegepaste kracht aan de ingang van de antenne.
Laten we zeggen dat bij frequentie f1 uw antenne S11 = -20 dB en een maximum directiviteitsfunctie van 5 dB.Bij frequentie f2 = 2f1 de antenne heeft S11 =- 2dB (niet aangepast) en de maximale directiviteitsfunctie is 10 dB.Wat vind je het beter in termen van de totale uitgestraalde energie.Blijkbaar de eerste.

2.Echter, dit hangt af van uw optimalisatie doel.Als u meer geïnteresseerd in de balk breedte van de antenne, de genormaliseerde RP bij elke frequentie is genoeg.

3.Wat voor soort antennes zijn de referentie-en het geoptimaliseerd.

dag

Ik
ben niet zeker of ik begrepen wat u zoekt, maar in HFSS kunt u waarnemingspunt de winst van de antenne, die al rekening gehouden met de efficiëntie.
Je zou ook kunnen vergelijken zowel winst en efficiëntie van de twee antennes op de frequenties van belang.
Ook vind ik nuttig om de gegevens te exporteren Ik
ben geïnteresseerd in, zoals winst, efficiëntie of wat dan ook anders in een csv-bestand en vervolgens na het verwerken van de gegevens met matlab / excel / etc.

Ik hoop dat dit helpt u

gebruik CST en hfss
en vergelijk deze patronen!

ben ik juist?

Mam gebruik te vergelijken van de resultaten.

CST en HFSS zowel oplossen voor gesloten ruimten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back