5 tot 30 cm ultrasnoic senosr.

B

boon1987

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel te maken met problemen met de bouw van het circuit voor de ultrasone sensor.Ik ben momenteel de bouw van een project voor de volgende robot auto volgen toonaangevende robot auto_Om de veilige afstand te houden tussen de robot van de volgende auto en toonaangevende robot auto, ik wil de ultrasone sensor te gebruiken om deze afstand zin.

Dus ik wil de ultrasone sensor te bouwen tot de toonaangevende robot auto zin.Het meetbereik van ultrasone sensor moet worden van 5 cm tot 20 cm of 30 cm.Mijn probleem is met betrekking tot de blinde zone van de ultrasone sensor.Na het lezen van vele artikelen die verband houden met ultrasone sensor, ik vond de meeste van hun detectie bereik is meer dan 30 cm.Onder de 30 cm is de blinde zone.

Dus ik ben geconfronteerd met problemen met het bouwen van een circuit van ultrasone sensor met een meetbereik van 5 cm tot 20 cm (of 30 cm).Ik weet niet hoe het circuit te bouwen.Wat is de factor die invloed hebben op de detectie bereik van de ultrasone sensor.Kan iemand mij enige bijstand voor het schema?Ik wil gewoon een ultrasone sensor te bouwen kan meausre de afstand tussen UPT tot 30 cm alleen.

By the way, ik ben met 40 kHz keramische ultrasone sensor.

Ik hecht het schema hieronder en datasheet voor ultrasone sensor.

Ik zou echt waarderen om de persoon helpt me.Dank bij voorbaat.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

hallo .... niemand antwoord?

Vermeld aub mij wat bijstand met betrekking tot dit circuit.

Is het bereik van ultrasone sensor die zin is afhankelijk van de zender of ontvanger alleen maar?Hoe pas ik de reeks afstand die ultrasone kan zin? Geef me wat uitleg.

Naast.op de ontvanger gedeelte, de shematic voor i-ontvanger deel gevonden en na de post hierboven is te gebruiken als versterker en LM324 comparator.Is het genoeg?Ik vond veel artikel een IC te gebruiken voor lage ruis versterker en een IC voor comparator.Is het nessecary?

Een twee 40 kHz transducer Amerikaanse systeem in principe in staat moeten zijn te voelen afstanden in het juiste bereik.De besproken circuit is niet geschikt voor dit doel, vrees ik.

of the received signal.

Als belangrijke disadavantage, zintuigen het nul kruisingen alleen en niet gebruik maken van de amplitude van respectievelijk de envelop
van het ontvangen signaal.Dat maakt het bijzonder gevoelig voor overspraak van de zender deel.Ik herinner me te hebben veel betere circuit voorbeelden gezien, maar ik heb geen bij de hand nu.

De ontwikkeling van een goede echo sensor circuit en software (als u niet in staat bent om een bestaand ontwerp kopie), zou een veeleisende project op zijn eigen.Dus ik vraag me af, als uw projectplan genoeg ruimte om dieper in het onderwerp heeft.

boon1987 wrote:

Is het bereik van ultrasone sensor die zin is afhankelijk van de zender of ontvanger alleen maar?
Hoe pas ik de reeks ultrasone afstand die zin kan

Quote:

De besproken circuit is niet geschikt voor dit doel, vrees ik.
Als belangrijke disadavantage, zintuigen het nul kruisingen alleen en niet gebruik maken van de amplitude van respectievelijk de envelop van het ontvangen signaal.
Dat maakt het bijzonder gevoelig voor overspraak van de zender deel.
Ik herinner me te hebben veel betere circuit voorbeelden gezien, maar ik heb geen bij de hand nu.

Quote:

Net modules zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele maximale afstand meting

HIIIIIIIIII

Ik ben NEOS, doe ik projecten in Biometrics, nu ik concentreren in Ultrasonic.kunt u porie enkele fundamentele dingen in Ultresonic.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back